Při poskytování těchto stránek nám pomáhají soubory cookie. Používáním stránek s tím vyjadřujete souhlas.
Další informace.
Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   


Motorové pily > Mazání jehlového ložiska motorové pily

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.103.210 (?)
21.2.2019 19:38

Možná ještě jedno doplnění-v těch radách chybí popis jak povolit spojku. Standa už psal že má spojka opačný závit. Ale není ji za co chytit.  Buďto si musíte pořídit spec. matku na demontáž spojky s výstupky (podle typu pily). Někdy se dá místo ní použít klíč na utahování kotoučů úhlové brusky.

V domácích a polních podmínkách se běžně používá šroubovák zapřený do vybrání na obvodu spojky. A citlivě paličkou párkrát klepnout. Funguje to spolehlivě. Nicméně hrozí poškození spojky a pružin, pokud šroubovák sklouzne. Případně poškození závitu na hřídeli nebo prasknutí hřídele. Takže na vlastní nebezpečí :-) :-)  Ale z vlastní zkušenosti-jinak to nedělám a ani v mém okolí jsem nezaznamenal žádný z uvedených problémů. On to ten špagát docela dobře utlumí. Ale třeba někdo poradí lepší fígl.

Ukázat polohu příspěvku v diskuzi >
Připojit reakci

Vše o zahradě - rostliny, ovoce, zelenina, zahradní technika, nářadí, doplňky, bazény a jezírka
Nejnovější příspěvky v tomto vláknu:
Možná ještě jedno doplnění-v těch radách chy..., host, 21.2.2019
Dakujem vam všetkým.. Som rád ze toto fórum stále..., host, 21.2.2019
Nedělal bych z toho dedektifku. Piston stop ..., host, 20.2.2019
Zdravím, nepoužívejte žádná "udělátka" může ..., host, 20.2.2019
Jen doplním Standu, že bývá snažší použít ně..., host, 20.2.2019

Mazání jehlového ložiska motorové pily


M. P. (3) - xxx.xxx.179.249 (?)
27.10.2011 8:32, počet návštěv: 33714
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

Chci se zeptat zda mazat jehlové ložisko. Mám Dolmar PS 460 a v návodu o tom nic není. Z různých diskuzí jsem taky moc nenašel. Jen že by se mělo mazat samo olejem od lišty. Někdo říká nemazat někdo mazat. Olejem nebo spec. mazacím tukem. U lišty od Dolmara to je stejné maznici u ložisek nemá tak by mě zajímalo jak to řeší ostatní? Pod řetězkou je mazání pro ložisko, je lepší řětězku sundat a namazat ho ložiskovým olejem nebo vazelinou. Nebo stačí maznicej přímo přes otvor mazání? Děkuji za odpověď protože na toto téma se názory hodně liší.

Připojit reakci   
   

Mazání jehlového ložiska motorové pily


RadekB (1204) - xxx.xxx.21.230 (?)
27.10.2011 9:22
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Vždy je lépe bubínek demontovat, ložisko vyčistit a namazat v případě plastové klece olejem M6A, či jiným motorovým olejem, u kovové klece vazelinou na vysokootáčková ložiska odolnou vodě. Zejména u Dolmaru, STIHLu a dalších značek s takto otočenou spojkou to je o minutách.

Připojit reakci
      

Mazání jehlového ložiska motorové pily


M. P. (3) - xxx.xxx.179.249 (?)
27.10.2011 13:35
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Děkuju za odpověď. Přesně to jsem potřeboval vědět...

Připojit reakci
         

Mazání jehlového ložiska motorové pily


RadekB (1204) - xxx.xxx.21.230 (?)
27.10.2011 18:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ještě doplním tu lištu. Ta bez otvoru (např. STIHL), má "celoživotní" náplň speciálního tuku. U lišt s mazacím otvorem je to jednoduché, A) mazat při každém alespoň druhém dolévání, B) nemazat nikdy. Něco mezi je špatně. Nejhorší je namazat sem tam jednou za uherský rok. Vytvoří se pak v ložisku z vazeliny a prachu taková brusná pasta, která odepíše Roll Top za polovinu času.

Připojit reakci
            

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.32.139 (?)
20.1.2014 17:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

To snad ne celoživotní náplň speciální tuku, nevěvěřte tomu lišty STIHL jsou mazány od řetězu, který má drážky ve vodících článcích. A co se týče ložiska bubínku spojky stačí namazat přes otvor, v lese dělám 20 let, ale názory pana RadkaB, no kdo dělá v lese, tak už si o něm asi svůj úsudek udělal.

Připojit reakci
               

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.244.2 (?)
28.1.2014 14:05
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

to mi připadá jako tvrzení, že nadlesní dělá nad lesem a nikoliv v lese

laugh

PS: náplň se strhává v ložisku do směsi s olejem a životnost lišty není neomezená, takže je možné určit kolik toho maziva tam musí být, aby to fungovalo i s oleji na bázi metylestrů mastných kyselin (z rostliného...).

Připojit reakci
                  

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.70.76 (?)
28.1.2014 17:47
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
V liště samozřejmě žádná "zásobárna maziva" není. Lišta se maže olejem z řetězu a občas je vhodné kápnout vazelínu do rolny. A nadlesní, omezená životnostnost ani estery mastných kyselin s tím nemají nic společného.
Připojit reakci
                     

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.6 (?)
15.2.2019 23:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Řekl podavač co vídal jen nové lišty a v životě rozpadlou lištu STIHL nepotkal! Navíc do uzavřeného vrcholu lišty kape vazelínu. S kolegou pracujícím 20 let v lese s HQ 266 si podejte ručky a můžete jít tancovat. Jeden za 18 a druhý bez 2 za 20 laugh

Připojit reakci
                        

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.103.210 (?)
16.2.2019 9:56
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den, nakoukl jsem do nějakého manuálu, co na to výrobce. Každý to může mít trochu jinak ale HQ u jednoho z novějších typů pily (co jsem tu zrovna nalistoval) doporučuje přimáznout rolltop při každé nádrži a týdně jehlové ložisko. Mazání rolltopu doporučuje i Oregon u svých lišt. Důvodem, který jsem kdesi četl, je odtsředivá síla, která strhává olej z lišty. Do středu ložiska se tak dostane spíše výjimečně. Občasné promazání určitě ničemu neuškodí.

Pohádky o samomazných STIHL lištách jsem tu už četl několikrát. Je úžasné jak se tyto fámy dokážou držet života :-)

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.6 (?)
16.2.2019 16:57
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Taky vám Dobrý den a nejspíš agentura *Dobrý den* by vám asi doporučila se kouknout do nějakého manuálu Stihl a případně pohledat onu nesamomazně mazací dírku u jejich lišt. Ono to zelenomodré mastné cosi v roltopu jejich lišt bude nejspíš zbytek oběda montážního pracovníka, že?

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.103.210 (?)
16.2.2019 17:57
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mám poněkud problém s chápáním vámi psaného textu. Nerozumím o jaké agentuře píšete, pozdravit bývá mezi lidmi záležitzost slušnosti a vychování, nikoli posměchu.

Neviděl jsme v životě žádnou lištu, která by už jako nová neměla rolltop namazaný. Každý rozumný výrobce čehokoliv co je potřeba mazat to maže již ve výrobě. To ovšem neznamená že tam dá pytlík s olejem, který bude domazávat po celou dobu životnosti (v tomto případě) lišty. Žádný manuál STIHL, který by "samomazný" rolltop popisoval jsem nenšel ˇbyť je jich na webu fůra. Na stránkách STIHlu taky není nic podobého zmíněno. Tož co sem frknout nějaký odkaz? Koipii z toho vašeho manuálu?...ať se bavíme o pojmech a ne pořád jen o vašich dojmech. :-) Ale vzhledem k poněkud krkolomné formulaci vašich vět jste možná chtěl napsat něco jiného. Kdo ví...

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.6 (?)
16.2.2019 18:34
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nápodobně, viz ta o pohádkách a samomazných lištách Stihl. Už jste viděl lišty Stihl s otvorem pro přimazávání rolltopu? Nejspíš ne a v návodech s daty vydání (modely pil),  jenž jste měl pravděpodobně možnost přečíst, shlédnout a znáte také nejspíš ne. Je to u této značky tak stará záležitost, že ani neuvažují o takovéto debatě, takže v návodech to dnes opravdu není.

Agentura Dobrý den je agentura zajišťující rekordy. To jen pro objasnění, nikoliv posměch jako ten váš s pohádkou o "samomazné" liště Stihl.

Zpět k vrcholům lišt Stihl, bylo zde dobře napsáno, že každý výrobce přibližně ví jaká je životnost lišty/ rolltopu, kolik je potřeba maziva na tuto dobu pro válečky ložiska rolltopu. Dokáže tedy spočítat, přibližně při jaké kvalitě maziva možné množství náplně bude stačit. Jestliže je napsáno "celoživotní" není tedy myšleno jak nejspíš chápou někteří taky odborníci celoživotní majitele nebo pily, ale lišty a ta má průměrně v profi zátěži životnost 6-10 řetězů. Pohádky typu rolltop u Stihl lišty maže olej na řetěz jsou fyzikálně bludy a bláboly o drážkách na vodících článcích jenž to mají zajišťovat už vůbec, to snad uznáte. Listoval jsem příručkami řezných souprav Stihl z dob kdy se k nám Stihl dovážel ještě výhradně pro VLS, vojenské lesy a statky, tedy z dob kdy ještě značná část zde diskutujících ani nebyla na světě a Tuzex občas nějaký ten kus také dostal, minimálně 020AV. I tam toho mnoho není, ale pokud dohledám onen patent, Stihl toto má patentováno, číslo patentu sem rád vložím.

Na závěr jedna osobní zkušenost. Pila Stihl 036, nikoliv MS 360! Lišta Rollomatic 3/8", 1,6 mm, 60 článků, lišta měla za sebou cca 5 řetězů když se mi po ní svezl vyhnilý dvoukubíkový smrk, ohnul špičku a vyoperoval rolltop a světe div se, stále tam byla ona modrozelená vazelína na mazání válečků ložiska. Stačí takto?

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.102.4 (?)
17.2.2019 12:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Rolna lišty je mazaná olejem pro ztrátové mazání z lišty. Proto se výrobci snaží vytvářet rozličné otvory a prohlubně ve vodícím článku řetězu pomáhající dopravovat olej po celé liště. Olej ale není samospasitelný, je dost řídký, odstředivá síla jej tlačí ven z lišty, do ložiska se jej nedostane dostatečné množství. Pokud má lišta dírku na přimazání jen jí to prospěje. Mazivo se dostane do jiných míst a mimo jiné pomůže odplavit nečistoty.

Pokud otvor nemá není to žádná výhoda ani známka kvality. Naopak. Ale dá se s tím žít. Rozdíly uvidíte při práci špičkou lišty, odvětvování a kdykoli se špička lišta skřípne. To že na rozpadlé liště vidíte zbytkové stopy původního maziva neznamená že to mazivo je na správném místě-mezi válečky a že další přimazání liště neprospěje. Staré mazivo se časem zanese prachem a vytlačí z míst, kde je nejvíce potřeba. Uvádí to snad každý manuál k pilám, každý větší výrobce (Oregon) i každá příručka pro práci s pilou. Pokud neodvětvujete často špičkou lišty a při alespoň trochu rozumnější údržbě nebývá rolna tou nejnamáhavější částí, většinou neodchází na liště jako první.

Každý mechanický převod potřebuje nějaké optimální množství maziva. Je-li jej moc, tak se odstříká do okolí, pochytá prach a stane se z něj brusná pasta. Nelze namazat roll top předem na "dobu životnosti", to je bohužel strojařský nesmysl. Doporučuji si nalistovat nějakou základní literaturu a pochopit k čemu je dobrá taková tlaková maznice. Ale to jen pokud se opravu a dobrovolně chcete seznámit s opačným názorem. Zkuste v google něco jako "mazání rolny lišty", "údržba lišty", "chain saw bar maintenance guide" a podobně... Těch odkazů včetně videí je tam dostatek.

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.6 (?)
17.2.2019 14:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Další odborník na téma rolltop a jeho mazání. To že firma Stihl tuto "dírku" na svých lištách nemá již několik desítek let dle vás tedy znamená, že nejspíš opovrhuje zákazníkem a tímto způsobem se snaží prodat co nejvíce lišt? Otvory a drážky ve a na vodících článcích mají za úkol právě z drážky odvést co nejvíce oleje k řetězu, proč asi? To "zbytkové mazivo" v rozpadlé liště asi dle vás nejspíš patřilo do čepů řízení traktoru a omylem se přesunulo do rolltopu lišty. Pardon, neuvědomil jsem si, že to mazivo mohlo být z onoho káceného smrku, nebo že by došlo z nedaleké benzínky? Človíčku viděl jste vůbec někdy otevřený rolltop??

Vámi popsaná videa pokud vůbec pouštím pro zasmání, vyrábějí je především právě tací odborníci jako zde, podobně jako ony "zaručené návody" na různých e-shopech prodejců všeho od šroubku po lokomotivu. A váš "strojařský nesmysl" tak to už je teprve ukázka vaší odbornosti. Zná li a to konstruktéři pil a lišt znají na 100% požadavek životnosti rolltopu, obsah prostoru pro tzv. trvalou náplň, tedy volného prostoru kterého část zaplňují otáčející se válečky částečně "potopené" do maziva, dokáží spočítat jaký typ, kvalita a potřebné množství s patřičnou rezervou je nutno použít. Vy konstruktér evidentně nejste. To že při přimazávání tlakovou maznicí vám vyputuje část maziva kolem kolečka je známka několika věcí - 1. lišta je volná v bodových svarech, plechy se rozestupují a čekají ji Vítkovice, 2. obsluha pily pracuje nadměrně špičkou a platí pro ni bod 1., 3. obsluha neumí číst a i při nastudování všech těch"odborných" rad a publikací které vy doporučujete naláduje rolltop půlhodinovým mačkáním šťouchačky a pak ano, zde máte pravdu, mazivo se dostane do jiných míst, slušně řečeno "do kšá", ale odplavuje tak akorát endorfiny. Protože i ten váš "velký" výrobce, dnes téměř jediný, Oregon říká 2-3 krát stlačit, nikoliv po dobu kouření tam cpát. A protože, jak také správně píšete, staré mazivo se znehodnotí prachem a vytváří spolu brusnou pastu, Oregon doporučuje mazat při každém dolévání nádrží. A dnes akceptuje i názor nemazat vůbec a spolehnout se na to malé množství oleje na řetěz kterému se tam povede dostat. Mám vyzkoušeny obě varianty za téměř 40 let praxe a obě fungují, pokud se tedy pracuje tak jak se s motorovou řetězovou pilou má. 

Především vám doporučuji si najít kvalitní, odbornou literaturu pojednávající o mazání strojních součástí, minimálních požadavcích na typ a druh maziva pro daný typ ložiska, po té se pídit u dovozce výrobků Stihl (nikoliv u velké části p(r)odejců), proč jejich lišty nejsou uzpůsobeny k domazávání tlakovou maznicí a jak to že již nejméně od konce devadesátých let minulého století, zeptat se v Agrolesu jaká je průměrná životnost lišt Oregon v běžném provozu, tedy profi provozu a nebrat "vědomosti" z jakýchkoli videí a rádoby odborných příruček na netu.

Je patrné, že jste těch manuálů k pilám mnoho neviděl a nepřečetl, protože většina výrobců si nenárokuje výhradně lišty s jejich logem pro další nasazení a tak tuto kapitolu většinou zaplní textem ve smyslu údržbu lišty provádějte dle pokynů jejího výrobce. A mimochodem, rolltop je jednou z nejnamáhanějších částí lišty a vůbec ne pro případnou častější práci špičkou lišty, to jako strojař musíte vědět, proto prošel obrovským vývojem za dobu vynálezu konzolové lišty včetně právě onoho uložení a dnešní provedení při zakrytí celého bočními plechy je výsledkem např. více jak desítky patentů podaných firmou Oregon v jeho průběhu. Od padesátých let minulého století do současnosti. To, že neodchází většinou jako první je toho důkazem (materiály, modul a počet zubů, typ ložiska, uložení, připojení ke střednímu plechu...), bylo by toho daleko víc, ale za tento víkend jsem se přesvědčil, že zde je "skutečných odborníků" víc než dost, takže nemá cenu pokračovat.

Vy rád studujete na netu, pak vám doporučím, najděte si patentové světové databanky, zadejte do CPC kvalifikace kód B27B17/025 a ony vám ty patenty vyjedou, budete mít co studovat dost dlouhou dobu.

PÁ odborníci. Zdraví vás amatér co včera držel pilu poprvé v životě v ruce a ať vám to řeže těch 15 m3 za rok. Je to přece jen výkon laugh

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.221.211 (?)
20.2.2019 10:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Píšete krásné nesmysly. Ale píšete hodně. Stihl lišty jsou výtečné. Ale není potřeba kvůli tomu hlásat bludy jako splašený věrozvěst. Dlouho jsem se tak nepobavil. Je úsměvné probítrat se některými obraty.  "100% životnost rolltopu" nahradit za   "100% znalost požadavku na životnost" je opravdu perla a skvělý únik od reálné potřeby.  :-)   Místo dlouhé životnosti vám stačí její perfektní znalost  :-) Pomíjím, že obojí je nesmysl, životnost se nepočítá na % ani není 100%.. :-) 

Mimochodem, pod uvedeným patentovým CPC kodem je skupina několik velmi starých patentů (z r.1883??? :-)) které se týkají např. laminované lišty (tj. lišty snýtované ze 3 ks plechu-na rozdí od lišty vyseklé z jediného kusu a vyfrézovanou drážkou), dále lišty s výměnnou špičkou/rolltopem či například patentovaný otvor v liště pro mazání řetězu. Čemuž se vy naopak vehementně bráníte se zbožnou úctou ke Stihlu, který to dodnes nemá. Vypadáto že jen hledáte ne webu ale ani sám netušíte co jste našel. Stačilo vám že se to týkalo lišty, aniž jste si to přečetl.

Co se týká obchodního modelu STIHL: proč se mám ptát dovozce a ne prodejce? Koho konkrétně myslíte dovozcem?  Nějakou logistickou firmu, která zaváží sklady prodejců? Nebo má STIHL v čechánch nějakou síť dealerů, kteří dovážejí zboží prodejcům a ty nazýváte dovozcem? Hoďte sem jméno konkrétního "dovozce" ať je nám jasné co tím vlastně myslíte (pokud vůbec) a jak vlastně vidíte obchodní strukturu STIHLu.

Dělit svět na zlé prodejce maziva, kteří doporučují mazat aby z vás vytáhli pár halířů za přimazání rolny a na ty hodné, co mazivo nevyrábí, je samozřejmě nesmysl.

V Stihlácké liště samozřejmě není žádný zvláštní "volný prostor" ani na "životnost lišty spočítané množství, typ a kvalita maziva", který v ní vydrží po dobu životnosti. Mazivo které v ní je časem odejde. Část se usadí kolem ložiska mimo kluzné plochy, kde nemá žádný vliv. O část mazání se postará mazání řetězu. Pokud chcete životnost prodloužit, občas jí přimažete. (Tedy vy ne ale ostatním to doporučuji). Pokud nenamažete, je i tak docela pravděpodobné že vám odejde dříve jiná část.

Pokud porovnáváte lišty STIHL s ostatními (což je takřka výhradně Oregon) bylo by dobré také napsat s jakým konkrétním typem to srovnáváte. Ono jich je pár desítek. Je to lišta laminovaná nebo pevná, z jednoho kusu?? Tipuji že většina lidí se tím moc netrápí a sahne po tom nejlevnějším co je v krámě a ani netuší, že jsou nějaké jiné rozdíly než jen v délce, drážce a uchycení..

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.102.168 (?)
17.2.2019 16:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Díky za typ. enlightened Našel jsem pár linků i v češtině včetně manuálu Oregon. Ta doporučení servisáku jsou poměrně jasná. S dřevorubcem se 40 lety praxev lese nemá příliš velký smysl diskutovat o vzdělání a strojařině. Jen dlouhé vzteklé příspěvky plné záště.

Připojit reakci
               

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.6 (?)
16.2.2019 17:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nejspíš pro neustálé propadání z fyziky jste dělal 20 let v lese s pilou co má od výrobce vrtanou kliku pro mazání ložiska bubínku (HQ 266 SE, SG), takže také jsem si o vás udělal svůj úsudek. Ty drážky na vodících článcích řetězů Stihl jsou tam proto, aby ještě lépe přiváděly olej k čepům řetězu, nikoliv naopak pane 20 letý odborníku. Odstředivá síla žene olej od středu lišty, nikoliv do středu a jak známo na volnoběh čerpadlo NEPRACUJE víme?

Připojit reakci
      

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.56.206 (?)
25.1.2014 11:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den,

je na mazání jehlového ložiska řetězky možné použít vazelínu LV-2 (bílá, s lithným mýdlem), nebo je nevhodná? Popřípadě jaký jiný typ byste mohli doporučit? Děkuji.

Připojit reakci
         

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.209.12 (?)
25.1.2014 23:58
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer,

LV2 je obyčejná univerzální vazelína pro domácnost a lehčí strojnictví.

Na mazání jehlových ložisek na motorové pily používám specialní vazelínu, která je přímo určena na mazání ložisek v profesionálním použití, jako jsou např. zemědělské, lesnické,stavební stroje a automobilní průmysl. Cena této 400g tuby, kterou přikládám v příloze vyšla něco málo přes stokorunu. Vazelínu jsem koupil v Agrozetu před pár lety. 

Do té doby jsem používal tuk na mazání převodů fy. Stihl, který si myslím, že pro Vás bude dostupnější.

Roman-Lesnictví a dřevařství

Obrázky:

Připojit reakci
            

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.255.235 (?)
26.1.2014 0:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Castrol LMX pre vysoké otáčky a teploty. Je dostať v takých veľkých tubách a na mazanie ihličkového ložiska vás vydrží 100rokov a viac.  Aby ste to mal demokratické s možnosťou voľby, ďalší názor je nepoužívať žiadnu vazelínu a mazať iba strojovým olejom. Pretože zmes vazelína a prach vyrobí v ložisku  - no môžte 3x hádať že čo. Tak sa môžte slobodne rozhodnúť aký spôsob bude lepší. 

Připojit reakci
         

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.56.206 (?)
26.1.2014 10:40
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Děkuji oběma, pánové, ptal jsem se proto, že na tubách s vazelínou pro zemědělskou techniku bývá právě napsáno "lithium", tedy to lithné mýdlo. Teď mě ale trochu zmátla poslední odpověď - vazelína (i ta nejlepší a nejdražší) spolu s prachem udělá samozřejmě abrazivní kaši. Takže ten olej je lepší i pro kovovou klec ložiska? On i ten olej s prachem není zrovna výhra - na druhou stranu záleží, kolik prachu vnikne pod bubínek k ložisku. Nevíte, co předepisují výrobci pil v servisním manuálu?

Připojit reakci
            

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.192.242 (?)
26.1.2014 11:05
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
dobrý den. Záleží ako často budete mazat. Obe varianty v prípade nedostatočnej udržby urobia ložisku rovnaku službu. V prospech mazacieho tuku hovorí vyššia viskozita-nevyteká a dlhšia životnost maziva za nepriaznivých podmienok -voda, vlhkost. Olej ako taký je vhodný pri mazaní ložísk len v prípade uzavretej konštrukcie s trvalou náplnou-prevodovky alebo stratového mazania s trvalím prívodom oleja. Castrol LMX je možné zakupit i v menšom balení ako 400 g a je to velmi kvalitné mazivo. LV2 nebolo určené na mazanie vysokootáčkových ložísk ale ako univerzálne mazivo pre menej náročné aplikácie.
Připojit reakci
               

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.169.25 (?)
26.1.2014 22:34
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ono se na to můžete dívat i z jiné strany a vzít v úvahu právě neuzavřenost ložiska. Pokud mažete olejem skutečně pravidelně, tak vždy přebytečná část vyteče z ložiska ven a tak dochází do určité míry k vyplavování nečistot, což je zase proti mazacímu tuku výhodnější.

Připojit reakci
               

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.56.206 (?)
27.1.2014 11:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mazat se bude jen při výměně řetězky, takže u občas používané hobby pily za dost dlouho - to by asi hlasovalo pro vazelínu? Otvor pro mazání jsem nikde na obvodu nenašel, spojka je ven a krytá plechovou podložkou mezi ní a bubínkem, tudy to taky nepůjde. Jediná možnost je snad kápnout olej mezi šnekové kolo čerpadla a řetězku a doufat, že zateče až k ložisku - ale to pak stejným způsobem bude mazat i olej na řetěz, který se tam dostane při provozu.

Připojit reakci
                  

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.255.235 (?)
27.1.2014 12:33
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hľadáte neexistujúcu vec. Prečítajte si príspevok od Radka B. Tam máte popísaný postup pri mazaní ložiska.

Připojit reakci
                     

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.56.206 (?)
27.1.2014 19:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Děkuji i Vám, ten příspěvek Radka B. nahoře (pokud nemyslíte jiný) jsem četl - tam je právě popsáno vazelínou na vysokootáčková ložiska, voděodolnou. Mogul LV 2-3 je voděodolný, jen jsem si nebyl jist, zda je na vysoké otáčky. Už jsem našel technický list, ve kterém je doporučený pro otáčkový faktor 250 - 300 tisíc, takže použít by se mohl. Ložisko na pile má otáčkový faktor cca 150 000.

Připojit reakci
                        

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.177 (?)
15.2.2019 16:34
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
No ja by som zase rád videl jedno..mam husqvarna kde je spojka ven, a nemám ani špeciálne náradie na tento úkon.vždy ked čistím frknem trocha do bubna potocin bubnom a odmastnim spojku v hriadeľi kluky neje ta dirka na maznicku. Len ma napadlo ze by som ju do nej vivrtal samozrejme s ohladom na hrubku steny.co si o tom myslíte potom by som len prilozil maznicu a hotofka :) myslíte ze by si to niekto vsimol píla je v záruke, nechce sa my stale odmastnovavat tu spojku kto to tak vymyslel a preco nieje spojka dnu ako dolmar stihl...
Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.128.213 (?)
15.2.2019 18:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím, nemá žádný význam cokoliv přimazávat. Spojkový buben nepotřebuje zvláštní kontrolu a žádné domazávání. Prostě řezat a o dálší se nezajímat. Sešroubovat jde poměrně snadno, jen je třeba si dát pozor na směr sešroubování. Je to směrem jak se točí řetěz a hlavně postavit píst za kanály a nasunout použitý startovací provaz otvorem po vyjmuté svíčce. Vejde se ho tam poměrně dost. Potom lze snadno povbolit spojku a sejmout řetězku. Standa.

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.177 (?)
16.2.2019 11:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Zdravim Stando Všimol som si vaše rady tu na fóre, podľa toho usudzujem ze ste clovek ktorý naozaj vie o com hovorí a vaše rady si vážim. Takze ak som správne pochopil tak štartovaciu šnúru z inej píly mozem použiť na zaistenie piestu? Neodtrhne sa karbon? Vraj je to dost nebezpečné ked sa karbon uvoľni a dostane sa popod kruzek... nechcem veľmi špekulovať, ale rád urobím vsetko pre to aby moja píla bola somnou po boku aspon tich 10rokov.Radšej sa naučím pozistujem co a ako a urobím si to sam bez servisu.veľmi rád by som sa vas spísal jednu vec. Na technológiu X-Torq.vela som toho nenasiel len ze je to akési predviplach trpia tím pílu? Je to na úkor životnosti píl? V blízkom servise husqvarna je človek predajca a mechanik v jednej osobe ale veľa toho nevie casto posiela píly inde na opravi.ďakujem všetkým ktorý by mi vedely ochotne vysvetliť dakujem
Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.103.210 (?)
20.2.2019 17:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jen doplním Standu, že bývá snažší použít nějaké tlustší lano. Jen nesmí pouštět chlupy (horolozecká šňůra, nylonové lano s opletem). Půjde vám to rychleji a nehrozí že šňůra bude moc krátká. Jinak servisáci některých značek také používají plastovou mírně zahnutou "špachtli", která se šprajcne o stěnu otvoru pro svíčku a drží píst na dolní úvrati. V nouzi se dá použít podobně rukojeť vařečky, pokud se to doma neprovalí. wink Raději Dříve na to byl i speciální plastový špalík se závitem, který se zašrouboval místo svíčky a trčel dostatečně daleko do komory pístu. Jen nic kovového co by odřelo stěny.

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.128.213 (?)
20.2.2019 19:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím, nepoužívejte žádná "udělátka" může se stát, že prolomíte vršek pístu. Určitě nejlepší způsob je šňura. Standa.

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.103.210 (?)
20.2.2019 19:58
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nedělal bych z toho dedektifku. Piston stop tool, order No. 575 29 36-01. Běžná a výrobcem dodávaná/doporučovaná součástka. A moc dobře si pamatuji, jak mě tu někdo před pár lety několik odborníků děsně zdrbalo za použití lana. Tak sem rád, že už se to taky u nás "smí" :-)

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.177 (?)
21.2.2019 15:36
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Dakujem vam všetkým.. Som rád ze toto fórum stále funguje a najdu sa na nom ľudia ktorý nemajú problém odpoveď odpovedať a aj poradiť... vážim si vás ďakujem..
Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.103.210 (?)
21.2.2019 19:38
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Možná ještě jedno doplnění-v těch radách chybí popis jak povolit spojku. Standa už psal že má spojka opačný závit. Ale není ji za co chytit.  Buďto si musíte pořídit spec. matku na demontáž spojky s výstupky (podle typu pily). Někdy se dá místo ní použít klíč na utahování kotoučů úhlové brusky.

V domácích a polních podmínkách se běžně používá šroubovák zapřený do vybrání na obvodu spojky. A citlivě paličkou párkrát klepnout. Funguje to spolehlivě. Nicméně hrozí poškození spojky a pružin, pokud šroubovák sklouzne. Případně poškození závitu na hřídeli nebo prasknutí hřídele. Takže na vlastní nebezpečí :-) :-)  Ale z vlastní zkušenosti-jinak to nedělám a ani v mém okolí jsem nezaznamenal žádný z uvedených problémů. On to ten špagát docela dobře utlumí. Ale třeba někdo poradí lepší fígl.

Připojit reakci
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Vyber pily a nazor na bazarove pily721.8.2019582
Husqvarna 61714.8.201914086
Stihl 028 Nehází jiskru125.7.2019488
Dolmar 7910 max. otáčky124.7.2019270
Olej Husqvarna vesus olej Stihl (možnost záměny ?)908.7.2019134433
Pila stihl 0291027.6.20196478
Stihl ms 241 chcípne při zátěži1220.6.20197935
HQ 450 nebo Stihl MS 251717.6.20191785
Motorová pila938.6.2019130043
Husqvarna 560xpG to ťažby62.6.20192116
Stihl 250ms529.5.20191657
Husqvarna 340 - nepravidelný chod927.5.201912540
Stihl k 60-tým narozeninám1418.5.20192938
Nová STIHL MS 2601813.5.201916049
Husgvarna xp 357 prolíná nadrz37.5.2019844
Sachs Dolmar 114123.5.201943549
Olej do řetězové pily28027.4.2019651980
Husqwarna 560xp119.4.2019737
Stihl 039 volnobeh313.4.2019943
Rozdiel 3/8 a 0,325 deleniím reťaze166.4.201919292
Zajetí nové pily56.4.20192581
Škrábance ve válci dolmar65.4.20191556
Historicke pily6724.3.2019143174
Oleo Mac 956 závada324.3.20191182
Poměr benzin olej1023.3.201913234
Aku pila - např. Makita DUC353522.3.20191545
Homelite HCS4040 - klíč pro seřízení min./max. otáček 527.2.20197911
Mazání jehlového ložiska motorové pily3421.2.201933715
Len pár otázok, HQ 450 farma problem primer,problem nádrž1320.2.20193638
Broušení řetězu (Stihl tabulka s úhly)1917.2.201921219
Kouř od lišty816.2.20193182
Ako sa staráte o svoje motorové píly? Napíšte svoje skúsenosti713.2.20192753
Zkusenosti s McCulloh9412.2.2019126709
Stihl ms 18038.2.20191712
Motorová pila Oleo Mac OM 941CX x Husqvarna 142e317.2.201973149
Stihl MS211 X Jonsered 2238s331.2.20198569
HQ154426.1.20191297
Husqvarna 180120.1.20191229
Co hovorite na Husqvarnu 460 Rancher?1614.1.201913471
Stiga sp 526325.12.20181920
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Další diskuze na téma Motorové pily najdete na serveru ZAHRADA.cz
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podmínky užívání | Reklama
(c) Lupo Media 1999 - 2019
Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů