Při poskytování těchto stránek nám pomáhají soubory cookie. Používáním stránek s tím vyjadřujete souhlas.
Další informace.

Motorové pily > Mazání jehlového ložiska motorové pily

   << Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4   
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.103.210 (?), 16.2.2019 17:57
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mám poněkud problém s chápáním vámi psaného textu. Nerozumím o jaké agentuře píšete, pozdravit bývá mezi lidmi záležitzost slušnosti a vychování, nikoli posměchu.

Neviděl jsme v životě žádnou lištu, která by už jako nová neměla rolltop namazaný. Každý rozumný výrobce čehokoliv co je potřeba mazat to maže již ve výrobě. To ovšem neznamená že tam dá pytlík s olejem, který bude domazávat po celou dobu životnosti (v tomto případě) lišty. Žádný manuál STIHL, který by "samomazný" rolltop popisoval jsem nenšel ˇbyť je jich na webu fůra. Na stránkách STIHlu taky není nic podobého zmíněno. Tož co sem frknout nějaký odkaz? Koipii z toho vašeho manuálu?...ať se bavíme o pojmech a ne pořád jen o vašich dojmech. :-) Ale vzhledem k poněkud krkolomné formulaci vašich vět jste možná chtěl napsat něco jiného. Kdo ví...

Připojit reakci   
Vše o zahradě - rostliny, ovoce, zelenina, zahradní technika, nářadí, doplňky, bazény a jezírka
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.6 (?), 16.2.2019 18:34
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nápodobně, viz ta o pohádkách a samomazných lištách Stihl. Už jste viděl lišty Stihl s otvorem pro přimazávání rolltopu? Nejspíš ne a v návodech s daty vydání (modely pil),  jenž jste měl pravděpodobně možnost přečíst, shlédnout a znáte také nejspíš ne. Je to u této značky tak stará záležitost, že ani neuvažují o takovéto debatě, takže v návodech to dnes opravdu není.

Agentura Dobrý den je agentura zajišťující rekordy. To jen pro objasnění, nikoliv posměch jako ten váš s pohádkou o "samomazné" liště Stihl.

Zpět k vrcholům lišt Stihl, bylo zde dobře napsáno, že každý výrobce přibližně ví jaká je životnost lišty/ rolltopu, kolik je potřeba maziva na tuto dobu pro válečky ložiska rolltopu. Dokáže tedy spočítat, přibližně při jaké kvalitě maziva možné množství náplně bude stačit. Jestliže je napsáno "celoživotní" není tedy myšleno jak nejspíš chápou někteří taky odborníci celoživotní majitele nebo pily, ale lišty a ta má průměrně v profi zátěži životnost 6-10 řetězů. Pohádky typu rolltop u Stihl lišty maže olej na řetěz jsou fyzikálně bludy a bláboly o drážkách na vodících článcích jenž to mají zajišťovat už vůbec, to snad uznáte. Listoval jsem příručkami řezných souprav Stihl z dob kdy se k nám Stihl dovážel ještě výhradně pro VLS, vojenské lesy a statky, tedy z dob kdy ještě značná část zde diskutujících ani nebyla na světě a Tuzex občas nějaký ten kus také dostal, minimálně 020AV. I tam toho mnoho není, ale pokud dohledám onen patent, Stihl toto má patentováno, číslo patentu sem rád vložím.

Na závěr jedna osobní zkušenost. Pila Stihl 036, nikoliv MS 360! Lišta Rollomatic 3/8", 1,6 mm, 60 článků, lišta měla za sebou cca 5 řetězů když se mi po ní svezl vyhnilý dvoukubíkový smrk, ohnul špičku a vyoperoval rolltop a světe div se, stále tam byla ona modrozelená vazelína na mazání válečků ložiska. Stačí takto?

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.102.4 (?), 17.2.2019 12:13
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Rolna lišty je mazaná olejem pro ztrátové mazání z lišty. Proto se výrobci snaží vytvářet rozličné otvory a prohlubně ve vodícím článku řetězu pomáhající dopravovat olej po celé liště. Olej ale není samospasitelný, je dost řídký, odstředivá síla jej tlačí ven z lišty, do ložiska se jej nedostane dostatečné množství. Pokud má lišta dírku na přimazání jen jí to prospěje. Mazivo se dostane do jiných míst a mimo jiné pomůže odplavit nečistoty.

Pokud otvor nemá není to žádná výhoda ani známka kvality. Naopak. Ale dá se s tím žít. Rozdíly uvidíte při práci špičkou lišty, odvětvování a kdykoli se špička lišta skřípne. To že na rozpadlé liště vidíte zbytkové stopy původního maziva neznamená že to mazivo je na správném místě-mezi válečky a že další přimazání liště neprospěje. Staré mazivo se časem zanese prachem a vytlačí z míst, kde je nejvíce potřeba. Uvádí to snad každý manuál k pilám, každý větší výrobce (Oregon) i každá příručka pro práci s pilou. Pokud neodvětvujete často špičkou lišty a při alespoň trochu rozumnější údržbě nebývá rolna tou nejnamáhavější částí, většinou neodchází na liště jako první.

Každý mechanický převod potřebuje nějaké optimální množství maziva. Je-li jej moc, tak se odstříká do okolí, pochytá prach a stane se z něj brusná pasta. Nelze namazat roll top předem na "dobu životnosti", to je bohužel strojařský nesmysl. Doporučuji si nalistovat nějakou základní literaturu a pochopit k čemu je dobrá taková tlaková maznice. Ale to jen pokud se opravu a dobrovolně chcete seznámit s opačným názorem. Zkuste v google něco jako "mazání rolny lišty", "údržba lišty", "chain saw bar maintenance guide" a podobně... Těch odkazů včetně videí je tam dostatek.

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.6 (?), 17.2.2019 14:26
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Další odborník na téma rolltop a jeho mazání. To že firma Stihl tuto "dírku" na svých lištách nemá již několik desítek let dle vás tedy znamená, že nejspíš opovrhuje zákazníkem a tímto způsobem se snaží prodat co nejvíce lišt? Otvory a drážky ve a na vodících článcích mají za úkol právě z drážky odvést co nejvíce oleje k řetězu, proč asi? To "zbytkové mazivo" v rozpadlé liště asi dle vás nejspíš patřilo do čepů řízení traktoru a omylem se přesunulo do rolltopu lišty. Pardon, neuvědomil jsem si, že to mazivo mohlo být z onoho káceného smrku, nebo že by došlo z nedaleké benzínky? Človíčku viděl jste vůbec někdy otevřený rolltop??

Vámi popsaná videa pokud vůbec pouštím pro zasmání, vyrábějí je především právě tací odborníci jako zde, podobně jako ony "zaručené návody" na různých e-shopech prodejců všeho od šroubku po lokomotivu. A váš "strojařský nesmysl" tak to už je teprve ukázka vaší odbornosti. Zná li a to konstruktéři pil a lišt znají na 100% požadavek životnosti rolltopu, obsah prostoru pro tzv. trvalou náplň, tedy volného prostoru kterého část zaplňují otáčející se válečky částečně "potopené" do maziva, dokáží spočítat jaký typ, kvalita a potřebné množství s patřičnou rezervou je nutno použít. Vy konstruktér evidentně nejste. To že při přimazávání tlakovou maznicí vám vyputuje část maziva kolem kolečka je známka několika věcí - 1. lišta je volná v bodových svarech, plechy se rozestupují a čekají ji Vítkovice, 2. obsluha pily pracuje nadměrně špičkou a platí pro ni bod 1., 3. obsluha neumí číst a i při nastudování všech těch"odborných" rad a publikací které vy doporučujete naláduje rolltop půlhodinovým mačkáním šťouchačky a pak ano, zde máte pravdu, mazivo se dostane do jiných míst, slušně řečeno "do kšá", ale odplavuje tak akorát endorfiny. Protože i ten váš "velký" výrobce, dnes téměř jediný, Oregon říká 2-3 krát stlačit, nikoliv po dobu kouření tam cpát. A protože, jak také správně píšete, staré mazivo se znehodnotí prachem a vytváří spolu brusnou pastu, Oregon doporučuje mazat při každém dolévání nádrží. A dnes akceptuje i názor nemazat vůbec a spolehnout se na to malé množství oleje na řetěz kterému se tam povede dostat. Mám vyzkoušeny obě varianty za téměř 40 let praxe a obě fungují, pokud se tedy pracuje tak jak se s motorovou řetězovou pilou má. 

Především vám doporučuji si najít kvalitní, odbornou literaturu pojednávající o mazání strojních součástí, minimálních požadavcích na typ a druh maziva pro daný typ ložiska, po té se pídit u dovozce výrobků Stihl (nikoliv u velké části p(r)odejců), proč jejich lišty nejsou uzpůsobeny k domazávání tlakovou maznicí a jak to že již nejméně od konce devadesátých let minulého století, zeptat se v Agrolesu jaká je průměrná životnost lišt Oregon v běžném provozu, tedy profi provozu a nebrat "vědomosti" z jakýchkoli videí a rádoby odborných příruček na netu.

Je patrné, že jste těch manuálů k pilám mnoho neviděl a nepřečetl, protože většina výrobců si nenárokuje výhradně lišty s jejich logem pro další nasazení a tak tuto kapitolu většinou zaplní textem ve smyslu údržbu lišty provádějte dle pokynů jejího výrobce. A mimochodem, rolltop je jednou z nejnamáhanějších částí lišty a vůbec ne pro případnou častější práci špičkou lišty, to jako strojař musíte vědět, proto prošel obrovským vývojem za dobu vynálezu konzolové lišty včetně právě onoho uložení a dnešní provedení při zakrytí celého bočními plechy je výsledkem např. více jak desítky patentů podaných firmou Oregon v jeho průběhu. Od padesátých let minulého století do současnosti. To, že neodchází většinou jako první je toho důkazem (materiály, modul a počet zubů, typ ložiska, uložení, připojení ke střednímu plechu...), bylo by toho daleko víc, ale za tento víkend jsem se přesvědčil, že zde je "skutečných odborníků" víc než dost, takže nemá cenu pokračovat.

Vy rád studujete na netu, pak vám doporučím, najděte si patentové světové databanky, zadejte do CPC kvalifikace kód B27B17/025 a ony vám ty patenty vyjedou, budete mít co studovat dost dlouhou dobu.

PÁ odborníci. Zdraví vás amatér co včera držel pilu poprvé v životě v ruce a ať vám to řeže těch 15 m3 za rok. Je to přece jen výkon laugh

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.221.211 (?), 20.2.2019 10:12
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Píšete krásné nesmysly. Ale píšete hodně. Stihl lišty jsou výtečné. Ale není potřeba kvůli tomu hlásat bludy jako splašený věrozvěst. Dlouho jsem se tak nepobavil. Je úsměvné probítrat se některými obraty.  "100% životnost rolltopu" nahradit za   "100% znalost požadavku na životnost" je opravdu perla a skvělý únik od reálné potřeby.  :-)   Místo dlouhé životnosti vám stačí její perfektní znalost  :-) Pomíjím, že obojí je nesmysl, životnost se nepočítá na % ani není 100%.. :-) 

Mimochodem, pod uvedeným patentovým CPC kodem je skupina několik velmi starých patentů (z r.1883??? :-)) které se týkají např. laminované lišty (tj. lišty snýtované ze 3 ks plechu-na rozdí od lišty vyseklé z jediného kusu a vyfrézovanou drážkou), dále lišty s výměnnou špičkou/rolltopem či například patentovaný otvor v liště pro mazání řetězu. Čemuž se vy naopak vehementně bráníte se zbožnou úctou ke Stihlu, který to dodnes nemá. Vypadáto že jen hledáte ne webu ale ani sám netušíte co jste našel. Stačilo vám že se to týkalo lišty, aniž jste si to přečetl.

Co se týká obchodního modelu STIHL: proč se mám ptát dovozce a ne prodejce? Koho konkrétně myslíte dovozcem?  Nějakou logistickou firmu, která zaváží sklady prodejců? Nebo má STIHL v čechánch nějakou síť dealerů, kteří dovážejí zboží prodejcům a ty nazýváte dovozcem? Hoďte sem jméno konkrétního "dovozce" ať je nám jasné co tím vlastně myslíte (pokud vůbec) a jak vlastně vidíte obchodní strukturu STIHLu.

Dělit svět na zlé prodejce maziva, kteří doporučují mazat aby z vás vytáhli pár halířů za přimazání rolny a na ty hodné, co mazivo nevyrábí, je samozřejmě nesmysl.

V Stihlácké liště samozřejmě není žádný zvláštní "volný prostor" ani na "životnost lišty spočítané množství, typ a kvalita maziva", který v ní vydrží po dobu životnosti. Mazivo které v ní je časem odejde. Část se usadí kolem ložiska mimo kluzné plochy, kde nemá žádný vliv. O část mazání se postará mazání řetězu. Pokud chcete životnost prodloužit, občas jí přimažete. (Tedy vy ne ale ostatním to doporučuji). Pokud nenamažete, je i tak docela pravděpodobné že vám odejde dříve jiná část.

Pokud porovnáváte lišty STIHL s ostatními (což je takřka výhradně Oregon) bylo by dobré také napsat s jakým konkrétním typem to srovnáváte. Ono jich je pár desítek. Je to lišta laminovaná nebo pevná, z jednoho kusu?? Tipuji že většina lidí se tím moc netrápí a sahne po tom nejlevnějším co je v krámě a ani netuší, že jsou nějaké jiné rozdíly než jen v délce, drážce a uchycení..

Připojit reakci
                           

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.102.168 (?), 17.2.2019 16:07
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Díky za typ. enlightened Našel jsem pár linků i v češtině včetně manuálu Oregon. Ta doporučení servisáku jsou poměrně jasná. S dřevorubcem se 40 lety praxev lese nemá příliš velký smysl diskutovat o vzdělání a strojařině. Jen dlouhé vzteklé příspěvky plné záště.

Připojit reakci
               

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.182.6 (?), 16.2.2019 17:23
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nejspíš pro neustálé propadání z fyziky jste dělal 20 let v lese s pilou co má od výrobce vrtanou kliku pro mazání ložiska bubínku (HQ 266 SE, SG), takže také jsem si o vás udělal svůj úsudek. Ty drážky na vodících článcích řetězů Stihl jsou tam proto, aby ještě lépe přiváděly olej k čepům řetězu, nikoliv naopak pane 20 letý odborníku. Odstředivá síla žene olej od středu lišty, nikoliv do středu a jak známo na volnoběh čerpadlo NEPRACUJE víme?

Připojit reakci
      

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.56.206 (?), 25.1.2014 11:31
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den,

je na mazání jehlového ložiska řetězky možné použít vazelínu LV-2 (bílá, s lithným mýdlem), nebo je nevhodná? Popřípadě jaký jiný typ byste mohli doporučit? Děkuji.

Připojit reakci
         

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.209.12 (?), 25.1.2014 23:58
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer,

LV2 je obyčejná univerzální vazelína pro domácnost a lehčí strojnictví.

Na mazání jehlových ložisek na motorové pily používám specialní vazelínu, která je přímo určena na mazání ložisek v profesionálním použití, jako jsou např. zemědělské, lesnické,stavební stroje a automobilní průmysl. Cena této 400g tuby, kterou přikládám v příloze vyšla něco málo přes stokorunu. Vazelínu jsem koupil v Agrozetu před pár lety. 

Do té doby jsem používal tuk na mazání převodů fy. Stihl, který si myslím, že pro Vás bude dostupnější.

Roman-Lesnictví a dřevařství

Obrázky:

Připojit reakci
            

Mazání jehlového ložiska motorové pily


host - xxx.xxx.255.235 (?), 26.1.2014 0:13
Předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Castrol LMX pre vysoké otáčky a teploty. Je dostať v takých veľkých tubách a na mazanie ihličkového ložiska vás vydrží 100rokov a viac.  Aby ste to mal demokratické s možnosťou voľby, ďalší názor je nepoužívať žiadnu vazelínu a mazať iba strojovým olejom. Pretože zmes vazelína a prach vyrobí v ložisku  - no môžte 3x hádať že čo. Tak sa môžte slobodne rozhodnúť aký spôsob bude lepší. 

Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky) >> | 1, 2, 3, 4   
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media 1999 - 2020
Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů