Při poskytování těchto stránek nám pomáhají soubory cookie. Používáním stránek s tím vyjadřujete souhlas.
Další informace.
Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   


Dřevo a truhlářské práce > Problém s vykroužením díry

Nejnovější příspěvky v tomto vláknu:
díky za správnou připomínku, z dotazu tak ně..., Ferenz, 18.9.2016
A díra uprostřed - nevíme jestli v ose válce..., host, 17.9.2016
klasický dotaz a spousta sqělých odpovědí......, host, 17.9.2016
Plochý, či hadovitý vrták o priemere 6 cm so..., host, 17.9.2016
Ahoj mirku, Počítám že jsi také stolař.Ploch..., host, 17.9.2016
Stránky: 1, 2 | Zobrazit celou diskuzi   

Problém s vykroužením díry


Kipos (19) - xxx.xxx.18.54 (?)
16.9.2016 17:59, počet návštěv: 10186
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den, potřeboval bych poradit od nějakého truhláře jak se to dělá. Mám přístup k všemožným strojům, ale nevím jak udělat díru o průmru 6cm dlouhou 16cm do kusu dřeva. Můžete mi poradit. Jedná se o bukový kvádr o stranách 16x16x16. Budu ho upravovat na soustruhu aby z něj byl válec o poloměru 8cm a potřebuji do něj udělat díru uprostřed která bude skrz o průměru 6 cm. Můžu ho i různ slepit takže i to přichází v úvahu, jen nevím jak udělám vnitřní kružnici. Díky

Připojit reakci   
Vše o zahradě - rostliny, ovoce, zelenina, zahradní technika, nářadí, doplňky, bazény a jezírka
   

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.9.135 (?)
16.9.2016 19:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Na soustruhu na kov v čtyřčelisťovém sklíčidle / větším, 200 mm/ vyvrtáte a vyberete vnitřním nožem. Napřed z jedné strany asi do 3/4 délky, ne na čistý průměr, s přídavkem. Pak otočíte, a dokončíte načisto.

Připojit reakci
      

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.9.135 (?)
16.9.2016 19:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nebo napřed obrobit do válce, s přídavkem tak 10 mm, pak ve tříčelisťovém vrtat díru a nakonec v hrotech dokončit povrch, musí se vyrobit víčka na opření. Stěna 10 mm je slabá pro upnutí. 

Připojit reakci
         

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.9.135 (?)
16.9.2016 19:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Špatně jsem počítal, ta stěna je silná dost, takže se to dá chytit za díru do sklíčidla a opřít hrotem s velkým kuželem..

Připojit reakci
   

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.231.13 (?)
16.9.2016 20:18
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Sukovník (Fostnerov vrták)?

S vhodnou vŕtačkou (štíhly tvar) by na dĺžku 16 cm mohol postačovať aj "obyčajný". Sú aj typy s dlhšou stopkou, existujú aj predĺženia (DEWALT DT4592). Ak by sa vrtákom predvŕtal vodiaci odtvor, sukovníkom by bolo možné vŕtať z obidvoch strán. Možností by sa našlo viacej, záleží hlavne na požadovanej presnosti.

Připojit reakci
   

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.199.215 (?)
16.9.2016 22:44
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pokud to děláš amatérsky-na takovou hloubku existuje plochý nebo hadový vrták.Plochý je vlastnětaková lopatka :s jedné strany je upínací stopka s druhé špička která drží vedení vrtáku. Ale pořádně to držet!!!

Ta vnitřní díra bude vidět? Nebo jde na trubku?

červik

Připojit reakci
   

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.38.195 (?)
17.9.2016 12:40
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nejčistší řešení je soustruh, jak už tu zaznělo.

Naopak ti, co vám radí ploché nebo podobné vrtáky buď přehlédli hloubku díry, nebo materiál, do kterého chcete vrtat. Nevím také o tom, že by v tomto průměru byly dostupné hadovité vrtáky, což samozřejmě neznamená, že třeba neexistují.

Použitelný pro tento účel by byl určitě kvalitní sukovník, bud na originálním prodloužení, nebo navařený. Není ale nejlevnější, abyste ho pořizoval kvůli jedné díře. U něj bych ještě varoval před radou předřečníka o předvrtání - sukovník naopak potřebuje oporu vodícího hrotu.

No a všechno samozřejmě záleží na požadavku na kvalitu a přesnost díry, nouzově by třeba nebyl problém díru postupně odvrtat menším vrtákem, vydlabat dlátem a dopilovat.

Mirek

Připojit reakci
      

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.199.215 (?)
17.9.2016 14:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ahoj mirku, Počítám že jsi také stolař.Plochý vrták sem psal -pokud to chce dělat amatérsky tj, ruční vrtačkou.Jestli má možnost dostat se k dlabačce To je jiná. Pořád nevíme co to bude, až to bude.Já to typuju na sloupek od zábradlí kde vnitřní strana může být třeba čtverec.

červik

Připojit reakci
      

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.185.252 (?)
17.9.2016 15:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Plochý, či hadovitý vrták o priemere 6 cm som ešte nevidel. Navyše s plochým vrtákom vyvŕtať dlhý a priamy otvor v tvrdom materiáli by bol problém. Takýto postup tiež považujem za málo reálny.

Pri sukovníku som spomínal predvŕtať vodiaci otvor, aby sa otvor v hrubom materiáli dal dovŕtať z druhej strany. Ako vodiaci otvor som myslel otvor malého priemeru (napr. 3 mm špirálovitým vrtákom). Ten by slúžil len na vedenie vodiaceho hrotu.

Upínacia hlava bežnej vŕtačky by však do 6 cm otvoru vošla, takže si myslím, že otvor dĺžky 16 cm by nemal byť problém vyvŕtať vhodným sukovníkom aj bez predlžovania.

Připojit reakci
   

Problém s vykroužením díry


host - xxx.xxx.30.134 (?)
17.9.2016 16:41
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

klasický dotaz a spousta sqělých odpovědí... mohl by se tazatel laskavě překonat a napsat, co to vlastně má být, jakou potřebuje přesnost? A jak to vlastně potřebuje - dřevo není železo - tudíž po vláknech nebo kolmo na vlákna - to je obrovský rozdíl, už proto, že každé obrábění bude úplně jiné, co se týče chování nástrojů a materiálu. Jakou očekává výslednou kvalitu vnitřního a vnějšího povrchu? Jakou vyžaduje soustřenost? a případně další parametry???

Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky) >> | 1, 2 | Zobrazit celou diskuzi   
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Hoblovka KDR5018.6.2017105801
Vybavení dílny na dřevo3612.6.201739253
Odsávání pilin726.5.201714084
Modrání borovice1022.5.201714342
Kulová fréza Orbicut62.5.2017586
Metabo UK 290232.5.201719874
Stojan na houpací síť 1129.4.201714146
Pásová pila2728.4.201755583
Jak na kolíčkování3927.4.201754500
Panty, zvýšení počtu626.4.2017736
Pilový kotouč pro řezání laminovaných desek bez použití předřezávacího kotouče1815.4.201725734
Dětské hřiště 215.4.2017608
Husqvarna 357xp moc maže121.4.20172207
Kulatý, konferenční stolek 627.3.20171042
Oprava skříňky 621.3.2017979
Hoblovka Narex SFT200, 900 W - zkušenosti?3517.3.201752441
Jaké dřevo vybrat na výrobu nábytku, kde nejlépe ho sehnat2010.3.20174268
Popisování + uchycení lamina59.3.20171211
Řetěz do hoblovky Trend TL 534555.3.2017955
Pilové kotouče123.2.2017808
Pásová pila Jesan PS 400 výrobce Jeseník320.2.20176931
srovnávačka MS 3001819.2.201726895
Dřevosoustružení - začátečník103.2.201713407
Jak zakrýt díry na desce stolu?61.2.20171510
Frezovanie bez vytrhavania a rezanie materialu do pravych uhlov230.1.20171112
"Mazání" dřevoobráběcích strojů913.1.20173359
Prosim o pomoc s protahovackou 711.1.20172492
Mafl Narex EPK 16 D nebo Makita 5704R?728.12.20162550
Nože do protahovačky TL 53451230.11.201614602
Stolní pila Bosch PTS 102922.11.201656050
Co s prasklinami416.11.20161913
Stojan pro pokosovou pilu127.10.20161508
Praskání dřeva - stolek 719.9.20163604
Problém s vykroužením díry1218.9.201610187
Kombinovaný stroj UC 200530.8.201621749
MSP200 vs Proma 250 vs UMDS229.8.20162094
Jakou protahovačku?2322.8.201643674
Elektrický hoblík na trámy ano či ne?1411.8.201622856
Proma HP-250/2-400 vs. KDR 302129.8.201622886
Hoblovka MS 200 - návod, manuál - nastavení? 2228.7.201666369
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podmínky užívání | Reklama | Podněty a připomínky
(c) Lupo Media 1999 - 2017
Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů