Při poskytování těchto stránek nám pomáhají soubory cookie. Používáním stránek s tím vyjadřujete souhlas.
Další informace.
Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   


Zateplení > Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Chemický Alí (2699) - xxx.xxx.216.160 (?)
15.2.2012 12:28

Pokusím se něco dohledat. V minulé době jsem četl několik článků na toto téma - docela jsem se pobavil, potvrdily totiž mojí empirii z praxe - tj. že obecně udávané parametry  tepelného odporu izolantů a stavebních hmot jsou v praxi jiné, než ty tabulkové, vzniklé v labratoři za normovaných podmínek.

Zvláště u vláknitých izolantů dochází při (Běžně přítomné) difuzní kumulativní kondenzaci ke zhoršení jejich teplněizolačních parametrů pod meze, se kterými se pracuje při výpočtech bilance tepelné ztráty zvažované struktury. Pikantní bylo ti, že se jednalo o objektivní měření v praxi.

Rozdíly byly významné, ale nikoli katastrofální, avšak již citelné. Sedí mi to na empirii, kdy se snažím, na základě své opakované zkušenosti klienta přesvědčit, že 20 cm vláknitého izolantu na půdu není nic moc, a místo toho, aby se hnal za nejnižím parametrem lambda, může klidně vzít izolant za podstatně nižší cenu, s Lambdou horší o 15%, ale takového izolantu dá na půdu alespoň 40 cm.

Podobnou zkušenost mi potvrdili i někteří specializovaní projektanti tepelných izolací - vždy se snaží přesvědčit racionálního investora, aby realizoval  izolace v masivnějších tloušťkách, než jsou právě kalkulované. 

Ukázat polohu příspěvku v diskuzi >
Připojit reakci

Vše o zahradě - rostliny, ovoce, zelenina, zahradní technika, nářadí, doplňky, bazény a jezírka
Nejnovější příspěvky v tomto vláknu:
Nejdřív odvlhčit, pokud to nepůjde klasicky,..., lenivec, 5.3.2015
Ondřeji, vidím, že diskuze je 2 roky stará. Nechci..., host, 16.7.2014
Nezlobte se, ale nemáte pravdu. Ekvivalentní..., host, 15.2.2012
Ke špaletovému oknu:  Pro př..., Robin1, 15.2.2012
Pokusím se něco dohledat. V minulé době jsem..., Chemický Alí, 15.2.2012

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.65.24 (?)
12.2.2012 20:35, počet návštěv: 71432
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

Dům stáří 110 let obýván trvale... síla obvodových zdí 45 cm... zdivo místy vlhké kámen cihla... část podlah pod úrovní terénu... základy mělké cca 60 cm... v letošní třeskuté zimě dochází místy k promrzání obvodového zdiva... jak tento problém řešit?...co je menší zlo?...zateplení není příliš vhodné na vlhký dům, ale není to nakonec lepší než nechat zdi promrzat?...podřezání vzhledem k podlahám pod úrovní terénu složité, nehledě na stáří rodičů!..už by toho na ně bylo moc... snad injektáže... drenáže, nevím... děkuji za rady        

Připojit reakci   
   

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.164.4 (?)
12.2.2012 21:05
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

obkopat a zaizolovat proti vlhku, obsypat drenáží

Připojit reakci
   

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.51.75 (?)
12.2.2012 22:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tazka rada pri takom mnozstve takych zavaznych problemov. Zateplenie bez izolacie proti vlhosti nema zmysel. Odvetravanie vlhkosti sa v starych stavbach vyriesilo netesnostami okien a dveri a tepelna pohoda vysokym vykurovacim prikonom, co je v dnesnych podmienkach prakticky nemozne akceptovat. Tazko sa to prijima, ale mozno rentabilnejsie by to bolo zburat a postavit nanovo podla sucasnych standardov a technologii, ak je to pre vas vobec prijatelne riesenie. Naklady na renovaciu budu asi znacne vysoke a vysledok asi nebude stopercentny.

Připojit reakci
      

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.126.69 (?)
12.2.2012 22:21
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Sice to asi nebude pro tazatele řešení, a ani to není zrovna jeho případ, ale to zbourání starého domu a následná výstavba nového je asi nejlevnější řešení, pokud by se uvažovalo s trvalým a ekonomickým využíváním domu i v budoucnosti. Vím o čem mluvím. Taky jsem jeden takový starý dům rekonstruoval. Dnes bych ho v případě, že by stál na cenném pozemku, a byl by pořízen relativně levně,  raději zboural a postavil nový.

Připojit reakci
   

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Chemický Alí (2699) - xxx.xxx.216.160 (?)
12.2.2012 23:04
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Bohužel bez sanace vlhkosti nedává zateplení smysl.

Připojit reakci
      

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
13.2.2012 14:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Budu za exota ale napíšu jak jsem podobné řešil já.

Stavba jejíž počátky sahají do 16 stol., která prošla řádově 10 většími přestavbami. Přízemí zdivo smíšené, pískovec, vepřovice, v místě novějších zásahů cihla. Izolace jílové, uvnitř a vně objektu na různých místech všelijaké pokusy o nápravu stavu jejichž vrcholem byl emailový nátěr na cementové omítce.

Vlhkost na nejhorším místě byla dva metry nad podlahou.toť stav v roce 2000

Můj recept spočíval jen a pouze v odstranění veškerých novodobých úprav a vrácení v předešlý stav a to včetně původních špaletových oken a oprav jílových izolacích na dvou místech kde procházela trubka vody ze studny do domu.

V nejhorších místech jsme následně aplikovali hliněné omítky a to hlavně v začátcích. Při mé rychlosti šneka se to později ukázalo jako zbytečné neb dům začal vysychat i v místech která jsem považoval za beznadějná. Takže nakonec postačila čistě vápenná omítka.

No a dnes manželka suší prádlo v zimním období v kuchyni aby tam alespoň trochu zvedla vlhkost vzduchu (35% při 20st C) která je doopravdy žalostně malá.

Takže mně se osvědčila obnova původního systému zejména jílových izolací (vyspádování terénu od domu, oprava okapů a jiné dokola omílané) které jsou při správné aplikaci bezproblémové a funkční.

Jinak co mám vyskoušeno i v jiném starém domě, tak už jenom aplikace hliněných omítek dokáže téměř zázraky.

Připojit reakci
         

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.171.43 (?)
13.2.2012 15:35
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

A ake su vase naklady na vykurovanie 1m3 takeho nezatepleneho objektu? Predpokladam, ze hrubka obvodovych murov presahuje 80 cm.

Připojit reakci
            

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
13.2.2012 15:59
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

No upřímně náklady tak nějak nepočítám jelikož až do letoška jsme topily jenom dřevem a tam to bylo hlavně o práci.

Jinak topení je dimenzované na 40w/m3 takto nezatepleného objektu což upřímně řečeno odpovídá v patře kde je 45 cm cihla. V přízemí 60-75 cm smíšená rovnanina je systém spíše předimenzovaný. (jaksi se zapomnělo na akumulační schopnost zdiva).

Připojit reakci
               

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.171.43 (?)
13.2.2012 18:58
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

A strop na poschodi mate ako zatepleny? Tych 40w/m3 mi pride, pri takych oknach a plnej(?) tehle dost poddimenzovanych, zvlast v sucasnych mrazoch.

Připojit reakci
                  

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
13.2.2012 19:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak ten strop je v původní originál z roku 1870 (cca - mám štítek na komíně z letopočtem ale teď se mi nechce na půdu), a to sice odspodu - rákosová omítka - podbíječky 2 cm - trámy 20 cm (mezi nimi nic) - na nich krajiny (občas už chybějí musím doplnit) do roviny zatažené hliněnou mazaninou.

Shrnuto místy mezi exteriérem (či spíše půdou) a interiérem mám místy pouze onu rákosovou omítku a prkno. Celé to vzniklo tím, že jsem v rámci úklidu půdy vyházel rozlámané krajiny a hliněnou mazaninu tam kde to leželo na podbití a dosud jsem nesehnal vhodné krajiny.

Pokud by jste viděl poslední úpravu mých špaleťáků proti rosení (podotýkám po 5 ti letech úspěšnou), kterou jsem testoval v nynějších mrazech tak by jste mi už vůbec nevěřil.

Jinak současná velikost spalovacího prostoru mého kotle Dakon odpovídá Dakonu FB 20 a ten jede momentálně na ČU na 80-90 stupňů na kotlovém teploměru. Takže je na svém jmenovitém výkonu což odpovídá 200 m2 podlahové plochy x 2,5 m výška je 500 m3 x 40 w je 20 kw.cheeky

Připojit reakci
               

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.126.69 (?)
13.2.2012 19:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Co se týká vlhkosti, mám podobnou zkušenost. Vlhkost není.. A jak máte řešeny stropy? A půdu? Zateplení stropů?

Připojit reakci
                  

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Jirka (5) - xxx.xxx.91.178 (?)
13.2.2012 19:36
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Já neustále řeším podobný problém.Jen domek je poměrně malý.Strop nebyl izolován vůbec.Jen fošny a omítka, na půdě bylo celou zimu seno.Já položil přes desky 10cm.trámy a vyplnil skelnou vatou.Nedostatečné! Budu přidávat a pečlivěji řešit detajli.Okna mám špaletová jen na venkovní křídla jsem dal zdvojená, přišel jsem o krásnou namrazu takže jsou asi účiná.Musím upozornit na vykácení vzrostlých a jak jsem se domníval stínicích stromů které rostly tak 1až2m.od zdi.V krátkém čase se zvýšila vlhkost.Navíc mi člověk který se živí revizí hromosvodů řekl že tyto stromy nejlépe chrání před bleskem.Krom těchto problémů bojuji ze zatuchlinou je nepříjemnější než vlchkost.

Připojit reakci
                     

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
13.2.2012 19:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Se zeptám blbě v čem se projevuje ta nedostatečnost izolace?

Se zatuchlinou bych nebojoval, neb bych nad ní nechal zvítězit hliněnou omítku.

Jinak zateplování stropu vatou či polystyrenem je dle mého názoru u domu takového stáří cesta do pekel.devil

Připojit reakci
                        

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.253.160 (?)
13.2.2012 22:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Proč myslíte? O polystyrenu jsem ani na chvíli neuvažoval, ale mám nakoupenou minerální vatu. Ještě jsem se k tomu nedostal, ale chystám se ji rozbalit na horní straně povalového stropu. Seno, které tam bylo, jsem vyházel, připadalo mi to nebezpečné kvůli možnosti požáru. Chalupář

Připojit reakci
                        

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Chemický Alí (2699) - xxx.xxx.216.160 (?)
14.2.2012 0:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Proč? Co Vás vede k takovému názoru?

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 9:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Můj názor na zateplení stropu ve starém domě s trámovým stropem je takový, že tam nemá parotěs co dělat a to zejména z toho důvodu že nejsem schopen ho instalovat tak (onen parotěs) abych ho dotěsnil k ostatním konstrukcím.

Jinak řečeno mám za to, že vodní pára kterou nepustím přes parotěs si najde cestu jinudy a tam napáchá mnohem větší škodu.

V mém případě je KCE stropu zrovna taková, že stropní trámy jsou částečně zapuštěny do pozednice. Část pozednice která je pod nimy je pak kryta směrem do místnosti pouze štorckou, o čemž vím jen díky tomu že jsem měl částečně odstraněné omítky.Takto je to funkční po dobu cca 150 let.

Pokud bych přistoupil na obvyklou radu SDK podhledu s parotěsem, tak bych zrovna v tomto případě dotěsňoval parotěs k oné štorce, tedy při předpokládaném faktoru difůzního odporu (či spíše jeho ekvivalentu) plné cihly 15, bych měl mezi pozednicí a vnitřním prostorem něco (štorcku) co by se chovalo jako 80 cm vzduchové vrstvy, tedy defakto pro vodní páru nic. Přičemž v současném stavu je tomu přesně naopak. Rákosový strop (s mezerami mezi prkny) bude ekvivalentí (odpovídat) cca 30 cm vzduchové vrstvy a jsem radši pokud nejen mnou produkované vodní páry procházejí celou plochou stropu než aby směřovaly jen a pouze do pozednice, kterou z venkovní starny atakuje mráz.

Jinak v případě nové či novější stavby, u které máte parotěs k čemo dotěsnit, a tepelná izolace stropu může navázat na tepelnou izolaci obvodového zdiva je samozřejmně situace zcela jiná, ale to jsem zde neřešil.

Jak jsem psal na jiném místě tohoto vlákna, pokud bych tedy já chtěl mermomocí zateplit vatou, tak bych si to nechal byďto spočítat tak aby byla vyvážená bilance vodních par s nějakou velkou rezervou (tedy parotěs není třeba), anebo bych to vyloženě přehnal (řádově 30 cm a víc vaty). Ale parotěs bych si do svého 300 let starého domu rozhodně nedal.

Konečně pak pro Chemický Alí smiley : Váš názor na umístnění parotěsu nejenom v daném případě je mi znám a nechám na každém majiteli domu, aby se rozhodl proč parotěs ano či ne.cheeky

Robin1

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 9:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zapomněl jsem dodat, že se samozřejmně nebráním další diskuzi o parotěsu, zvláště pokud mi někdo argumentací vyvrátí můj názor, Pouze podotýkám, že rčení "dávaj ho tam skoro všichni" pro mně není argument.smiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.57.98 (?)
14.2.2012 10:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mně nešlo ani tak o parotěsnou fólii, tu tam taky dávat nehodlám, spíš o to, jestli mi někde něco neuniklo v souvislosti s tou minerální vatou. Zatím jí mám nakoupeno na izolaci v celkové tloušťce 10 cm, 2 pásy po 5 cm, které chci dávat křížem - prý se to tak snáz ohýbá v rozích. Chalupář

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 10:55
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Křížem souhlas, pásy souhlas.

Co by se mně nezdálo a kde bych byl opatrný je ona vyvážená bilance vodních par.

Jinak řečeno, ve Vaší vatě může zkondenzovat tolik vody kolik se může reálně odpařit.

Pokud bych chtěl dávat takto málo vaty (což může být důvodné, např. stávající strop již nějakou tepelně izolační schopnost má) tak bych se obrátil na projektanta který na základě stávajícího stavu (relativní vlhkost vzduchu při určité teplotě, stávající skladba stropu atd) zpočítá jak se bude strop chovat po přidání 10 cm vaty.

Já Vám mohu pouze zopakovat můj názor, že pokud bych můj starý trámový strop zateploval vatou, tak bych začínal na 30 cm vaty právě proto abych měl jistotu, že dosáhnu vyvážené bilance vodních par.(prostě že po roce nezjistím, že je vata mokrá jak hnůj).

Krom výše uvedeného je potřeba vždy posoudit další detaily (pozednice, zhlaví trámů atp.) a dopředu stanovit jak se tyto místa budou chovat po zateplení zbytku stropu. Prostě né všude tu vatu dostanete.

Každopádně pokud chcete zateplit strop ve starém domě bez parotěsu, pak to zajisté lze funkčně uskutečnit je to jen otázka tlouštky.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 11:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer,

zkuste si projít technicképodklady výrobců parotěsných folií, uvidíte, že dotěsnit se to dá (např. tmely).

Co se týče páry a napáchání škody - pára prostě projde zdmi do venkovního prostředí. Pokud produkce vlhkosti v domě není enormní (prádelny), tak si s tím konstrukce poradí. Funkční je to tak dlouho bez parotěsu proto, že se dům používal jinak - viz. seno na půdě v zimě. Pokud zateplíte strop, už stejně narušujete původní režim domu a je otázkou do diskuse, co to udělá (viz. níže). S těmi pozednicemi zase takovou pravdu nemáte, průnik vlhkosti se řídí vlhkostním gradientem, parciálními tlaky vodních par a je ovlivněn lokálními nehomogenitami konstrukce, tzn. že pára projde pro ní nejsnazší cestou, což nemusí být nutně pozednicí. U stropů s parotěsem jsem si nevšiml (neměřil) nějaké zásadní zvýšení vlhkosti u stropu, spíše je to nějaká naše představa, že pára jakožto teplý plyn stoupá nahoru a tam zůstává, pokud nemůže projít. Je to sice pravda, ale zároveň jsou i jiné (postranní) cesty, kudy z domu odejde. Nehledě na to, že koncentrace páry se v čase snaží srovnat (např. vývin páry u vaření a její rozprostření do prostoru a snížení její koncentrace v místě sporáku).

Co se týče zateplení 30cm vatou, teď jsem to počítal a při tl. dřeva 200mm nebude docházet ke kondenzaci, ale jen za předpokladu, že vnější strana bude bezvadně odvětrávaná - prakticky to znamená, že nebude moci používat půdu (ekvivalent k senu na půdě, kdy se na půdu nic nevešlo).

Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 11:39
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Omlouvám se, zase jsem to neřekl přesně - zdmi, stropy (obecně konstrukcemi) odchází minimum vlhkosti. Když bychom vzali nějaký vzorový stav, spočítali produkci páry a difúzní vlastnosti stěn, tak bychom asi došli k závěru, že skrz konstrukce (např. strop s 200mm trámy a 300mm minerální vaty má teoreticky množství difundující páry 7.060E-0009 kg/m2s) nám té vlhkosti moc neodejde. Vlhkost hlavně odchází netěstnostmi konstrukce (okna, škvíry) a větráním (otevírání dveří, oken). Tady jsme zpět u toho, proč když dostatečně nevětráme, máme problémy (plísně) - vlhkost jenom konstrukcemi nestačí odejít.

Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Chemický Alí (2699) - xxx.xxx.216.160 (?)
14.2.2012 12:04
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

To je přesné, nicméně právě staré konstrukce nejsou celistvé (někdy ani nové) U kalsických stropů.kde je podbití s mezerami je často jedinou bariérou tenká vrstva vápenné omítky, často jsou v konstrukci tenké štěrbiny (například v místě styku zdí a stropu, v místě zazdění patek trámů, a podobně) a právě zde často hrozí i významné kondenzace = trvalé lokální zavlhčování knstrukce.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 13:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

No, chtělo by se to bavit o konkrétním detailu, ale pokud bude škvíra dostatečně odvětrávaná, tak tam ke kondenzaci nedojde. Kondenzace, jak jsme již v jiném vlákně diskutovali, vzniká při poklesu teploty konstrukcí pod rosný bod za předpokladu, že má co zkondenzovat (vzduch obsahuje vodní páry, viz. h-x diagram). Pokud nebude konstrukce stropu seshora uzavřená (lepenky, dřeva, skladované věci) a bude dostatečně odvětrávaná, ke kondenzaci nedojde, páry projdou skrz konstrukci.

U zazděných patek je problém, že vodní pára nemá kudy odvětrat, proto kondenzuje. Z toho je odvezen vzorový detail uložený dřevěných trámů na desku z tvrdého impregnovaného dřeva a nechání dostatečné mezery okolo trámu.

Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.56.242 (?)
14.2.2012 13:29
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Spáchal jsem náčrtek svého stavu. Trámy nejsou nikde ani náznakem nahnilé. Štít obrácený na sever, převládající směr větru od JV. Předpokládám, že minerální vata je stejně prodyšná pro vodní páru jako seno, neboli se snažím jen obnovit předchozí stav s použitím nehořlavého materiálu. Půda se nebude nijak využívat. Stávající okna v místnosti jsou netěsná a měnit je zatím nehodlám, topení kamny v zimě po příjezdu během odpoledne vysuší vzduch v místnosti tak, že se znovu začne sypat sůl ve slánce laugh. Je důvod, proč by to nemělo nadále fungovat jako dříve? Děkuji, Chalupář

Obrázky:

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.169.181 (?)
14.2.2012 14:22
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jsem pro - jen nepodcenit tl.izolace. Pro věčné pochybovače a zastánce parozábran za každou cenu jen pár odkazů a citace z článku:

"Tvrzení, že bez parozábrany u vnitřního povrchu není možné provést bezpečné zateplení šikmé střechy podkroví, patří spíše mezi obchodní triky: pro dodavatele je samozřejmě zajímavé prodat co nejvíce materiálových vrstev. Zásada však platí beze zbytku pouze pro tzv. teplé střechy - střechy bez odvětrání mezi tepelnou izolací a hydroizolací, popřípadě pojistnou hydroizolací. U většiny z nevětraných střech rozhoduje parozábrana na vnitřním povrchu o jejich bytí či nebytí- i poměrně malé netěsnosti vznikající v parotěsné vrstvě buď technologickými průrazy, nebo nedokonalým spojením jednotlivých částí této vrstvy se mohou mstít. Je však třeba vědět, že uvedené tvrzení neplatí pro tzv.studené střechy - střechy s odvětráním mezi vnějším lícem tepelně izolační vrstvy a hydroizolací. Tento typ lze bezpečně navrhnout bez parozábran nad většinou podkrovních prostorů (výjimku představuje koupelna, prádelna a kuchyň bez digestoře či s odsavačem bez odtahu, kde je vzhledem k riziku nadměrné vlhkosti vnitřního vzduchu pojistná parozábrana na místě). Odvětraná střecha bez parozábrany zároveň lépe "dýchá", to znamená, že udržuje přirozenou rovnováhu vlhkostního stavu materiálů v konstrukci a vnitřního prostředí, což je nutné zejména u dřevěných krovů. Parozábrana u vnitřního povrchu odvětrávaných střech nad prostorem s běžnou vlhkostí je tedy vrstvou, která mírně (a především zbytečně) snižuje jejich bezpečnost."

Pro pt.diskusi nad (ne)dostatečným provětráváním půd nad vytápěným prostorem doplňuji, že znám jen velmi málo půd chalup s ucpaným prostorem nad pozednicemi, zatěsněnými štít, okny a těsnou skládanou krytinou...

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 15:01
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Naprosto souhlasímsmileysmileysmiley a nemám co dodat

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 15:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den,

to, co citujete, dává na první pohled smysl, ale je to příliš zobecněné - vymyslím vám skladbu střechy i s větranou mezerou,. kde parozábranu budete muset dát. A to s tím "dýcháním" je trochu přitažené za vlasy, jak jsem uváděl v příspěvcích jinde, skrz konstrukce zase tolik vodní páry neprojde. A trámy jsou udržované v přirozeném vlhkostním stavu i díky tomu, že přijímají vlhkost z venkovního prostředí.

Co se týká půd - ono si to nemusíte představovat jako protichemický bunkr, stačí když na souvrství naskládáte dostatek bordelu a hned máte difúzní odpor konstrukce někde jinde. Nehledě na to, že např. při opravách chalup dozhází k opravě štítu, podbití trámů na zápraží, použití pojistné izolace pod tašky, atd.

to Robin1:

Omlouvám se, nějak jsem se ve Vašich příspěvcích ztratil, tu parotěsnou folii byste samozřejmě dotěsnil na zeď, tak jak se běžně provádí (o těch 20cm jsem to nějak nepochopil - patku neochráníte tak jako tak, pokud kolem ní nemáte volný prostor). Zkuste si opravdu projít technologické předpisy a uvidíte, že to jde. Tohle platí pro parotěsnou zábranu pod povalový strop, dávat ji nad mi nepřijde jako ideální.

Co se týče pozednice, tak to je zase jiný problém netýkající se toho, zda dát nebo nedat parotěsnou vrstvu do stropu.

Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 18:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Toto vlákno není o skladbě střechy kterou vymýšlíte Vy nýbrž o dodatečném zateplení chalupy staré více než sto let.

Pokud Vám tím stropem tolik vodní páry neprochází tak nevím proč tam ten parotěs dáváte.

To, že se dotěsnění běžně provádí ještě neznamená, že je funkční. Pokud jste četl pozorně mé příspěvky, tak si dohledejte ten příměr s onou lodičkou. Vy prostě nemáte k čemu dotěsnit.

No a k těm mejm příspěvkům, vždy se snažím odpovědět na konkrétní příspěvek zvlášt, tak možná proto.

Jinak co se týče toho, že nevidíte souvislost mezi Vaším parotěsem a okolními konstrukcemi (zhlaví trámů, pozednice), jejichž životnost můžete a nemusíte Vaším dogmatickým návrhem od stolu zkrátit pak mi nezbývá než lidem kteří na Vás dají popřát hodně štěstí.

Já preferuji ve starých stavbách spíše technologie v nich odzkoušené, tím nechci říct, že se mi příčí vše nové, ale pokud bych chtěl (jako že nechci) mít doma věci typu parotěs a sádrokarton, tak (dámy prominou) to nekakám do 300 let starý chalupy a postavím NED na zelený louce.smiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 19:06
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer,

žádnou skladbu střechy nevymýšlím, jen píšu svůj názor na to, jestli zateplení stropu s parotěsem ano či ne (viz. předchozí diskuse). Ten parotěs je tam uvažovaný z důvodu, že půdy bývají využívané + možné nehomogenity konstrukce, viz. jiné diskuse na kutime.cz s Ch. Alím.

Dále bych vás vyvedl z omylu, že dotěsnění parotěsné folie není funkční. Na základě čeho toto tvrdíte? Instaloval jste již nějakou parotěsnou zábranu ke stěně? Máte s tím reálné zkušenosti? Nevím jediný důvod, proč by patotěsná folie nešla dotěsnit ke stěně, příměr s lodičkou jsem nenašel, omlouvám se.

Co se týče souvislosti parotěsu a okolními konstrukcemi - zjevně jste mě nepochopil. U pozednice v rohu místnosti vzniká problematické místo, kde může kondenzovat voda a vznikat plísně. Jenže to vám neodstraní ani parotěsná folie, tento problém se týká teploty vzduchu, relativní vlhkosti a povrchové teploty stěny. Snad i již rozumíme. Co se týče životnosti staveb a dogmatických návrhů - raději nechám bez komentáře.

Pokud se Vám příčí mít v chalupě staré 300 let SDK, příp. parotěsnou folii, tak nerozumím tomu, proč to chcete zateplovat?

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 19:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Omlouvám se, zapomněl jsem se podepsat a spletl jsem si Vás s Chalupářem - to s tím zateplením nechte prosím stranou, díky.

Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.60.48 (?)
14.2.2012 19:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Na str.9 manuálu Knaufu najdete izolaci stropu pod nevytápěnou půdou (studená střecha) přesně v řešení bez parotěsu. Tím, doufám, diskuse na toto téma skončila. Asi je stále dost případů, když se to i takové firmě vyplatí posuzovat...;-) 

Ještě k mé dřívější teorii na (ne)kondenzaci skel špalet.oken. Prvníčást o mokrém teploměru vs.rosný bod je spíš přitažená za vlasy resp.na platná na příliš úzkou obálku vnějších okolností než aby fungovala tak často a účinně. Spíš bych vsadil na zvýšené proudění jednak infilrtrací urychlenou vyrovnávaním pv a možná taky konvekcí podél skla interiérového ohřívaného okna (i když na druhou stranu to je izolant a teplo jím přestoupí asi víc sáláním). No, nebude to lehké vysvětlit... :-)

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Chemický Alí (2699) - xxx.xxx.216.160 (?)
14.2.2012 19:29
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nic ve zlém, ale Vámizdůrazněný  fakt i se sebevědomým  " doufám, že tímto diskuse skončila" je interpretován poněkud komicky.  Zvláště pokud z kontextu vytrhnete jeden údaj a variabilní řešení, možné v podstatě ve výjimečných situacích a vydáváte za doporučované.

Pokud budeme k manuálu Knaufu přistupovat korektně a pečlivě jej projdeme, zjistíme -

A. parotěsná bariéra je uváděna ve všech schématických řezech a to s kouzelnou douškou "parotěsná zábrana (pokud je nutná)" Pročpak si myslíte, že ja tak uváděno na každém schématickém řezu?

B.Dále pak manuál praví, cituji :

S ohledem na velkou různorodost používaných systémů stropů a možných kombinací skladeb konstrukce, typů izolace a dalších použitých materiálů a okrajových podmínek návrhu jsou uváděny pouze vybrané příklady, které mohou sloužit jako předběžné, orientační řešení.Výsledný návrh pro konkrétní dané podmínky je třeba ověřit tepelně technickým výpočtem podle ČSN 73 0540 zvláště s ohledem na:

• Dosažení požadované, doporučené nebo jinak specifikované hodnoty
součinitele prostupu tepla U.

Dodržení nejnižší přípustné vnitřní povrchové teploty konstrukce

To hovoří za vše, pokud bude izolaci  realizovat laik, bez konzultace s odborníkem, je velmi nemoudré kategorickým imperativem hájit absenci části konstrukčního celku se slovy "diskuse skončila".

Zvláště pokud se bavíme na webovém fóru, jehož výstupem je často konkrétní realizace laikem a bez konzultace s odborníkem. Mohu pouze závidět sebejistotu, kombinovanou s nulovou zodpovědností v předcházejícím příspěvku, sebejistotu, která může neinformovaného čtenáře stát balík peněz.

Pokud projde konkrétní lokalizaci odborník a na místě situaci zhodnotí (dobří projektanti tepelných izolací NIKDY neprovedou projekt takříkajíc  "od stolu") a provede konkrétní výpočet, je možné přijmout to či ono konstrukční řešení.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.60.48 (?)
14.2.2012 21:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pochopil jste to opravdu špatně - celou dobu jsem sám měl naopak dojem, že obhajujete parotěs.vždy a za všech okolností a to bez znalosti konkrétní situace. Snaha ukončit diskusi může v našich krajích znamenat taky dát prostor k zahájení tematu jiného - škoda že čtete vzkazy jen z 1.poloviny. Co si pamatuji, nesnažil jsem se zatím o nic jiného než dokázat i objetktivní existenci řešení bez parotěsu i v rámci firemních systémů nebo fyziky - nic víc nic míň než odmítání dogmata s úvahou nad podmínkami a i zmínkou na nutný přepočet bilance vod.par (mj.i odkazem na jiný než statický Glaserův model). Nebyl jsem to já, kdo tvrdil, že systémová řešení nabízejí pouze skladby s parotěsy (přečtěte si vlastní příspěvky kolem 3.2.2012). Klidně laikům v jednom vlákně doporučíte ať svépomocí raději pod izolaci rozvalí parotěs na dř.strop a v dalším vlákně o 2 týdny později rozebíráte pt.potíže z nedořešených detailů u obv.zdiva trámů apod.připouštěje, že když se provedou neodborně (jak taky jinak, když se hledají info na foru kutilů?), bude jim pára pronikat skulinami do dř.kcí stropu?! To je zodpovědnost? Ku*va, to byla řečnická otázka, ne že na to zase budete 2 dny odpovídat. Radši si vypijte...

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Chemický Alí (2699) - xxx.xxx.216.160 (?)
14.2.2012 21:40
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer. Vlastně máte pravdu, obhajuji jej tehdy, když se do řešení chce pouštět člověk sám, pokouším se zároveň vždy odkázat  tazatele na projektanta. Pokud jste získal dojem, jaký jste získal, je mi to líto, osobně v podobných situacích obhajuji (nebo se o to snažím) na prvním místě umístění parotěsné bariéry do SDK podhledu, o "rozvalení na stropě" jsem psal pouze jako o řešení, které vyžaduje další velkou vrstvu izolantu a konzultaci s projektantem.

A to na této struktuře lze BTW -  kalkulovat i systém, kdy "rozvalím izolant mezi trámy, na něj umístím parotěs a na něj vyroluji další násobně silnou vrstvu izolantu, zde myslím vždy neopomenu nutnost tento systém řešit s projektantem za zády.

Většinu realizací provede laik sám, bez ohledu na doporučení odborné kalkulace a výpočtu. Při pečlivosti a respektování manuálů  výrobců zateplovacích hmot to takřka nikdy neznamená katastrofu, což nelze říci o velké části  realizací zateplovacích firem. V oblasti této problematiky se podle všeho profesně pohybujete a předpokládám, že realitu toho, jak kvalitně jsou zateplovací práce často prováděny znáte. Ač vždy doporučuji konzultaci s odborníkem, nemyslím, že by většina prováděcích firem tváří v tvář pečlivému laikovi v kvalitě provedení izolace obstála. Není to programový nihilismus, pouze zkušenost.

Z vlastní zkušenosti považuji systémy s parotěsnou bariérou za bezpečnější.

Jestliže máte potřebu argumentovat tím co jsem napsal, či nenapsal, jistě se dočtete na více místech mých příspěvků, že  opakovaně doporučuji pečlivé napojení parotěsné bariéry na související struktury.

Souhlasím s Vámi, že problematiku nelze pojmout dogmaticky, jistě se mnou budte souhlasit, že dogmatické je opřít se i jen pouze o teoretický výpočet, bez ohledu na celistvost, či necelistvost struktury limitující prostup vodních par. Věřím, že můžeme dál diskutovat bez nutnosti používání argotu,zjemnělého hvězdičkami , či pokynů k pití. Je mi nesmírně líto, že nemám čas sledovat nonstop všechny diskuse a reagovat bez prodlení, abych nezranil křehké ego přispěvatele. Později jsem nereagoval s úmyslem Vám ublížit, pokud k tomu došlo, nebyl to úmysl a přijměte prosím moji omluvu..

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
15.2.2012 12:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ke špaletovému oknu: 

Pro přehlednost znova uvádím jedná se o špaletové okno na zděnou špaletu, Výška 170 cm šířka 104 cm hloubka špalety 45 cm, usazené v 60cm kamenné zdi starého domu. Úprava spočívá ve vytvoření volné 5 cm mezery nad celou šířkou venkovního rámu okna. Výsledkem je to že se okno za žádných okolností (-15 ex 22 in) nepotí. Vnitřní povrchová teplota okna je totožná s ostatními takto neupravenými.

1) Okno bez uvedené úpravy (ne) funguje tak, že vzduch u vnitřního křídla se ohřívá a stoupá následně podél vnějšího křídla klesá pochopitelně se ochladí a na venkovních sklech dojde ke kondenzaci, čemuž odpovídají i teploty měřené bezkontaktním teploměrem na bocích zděné špalety.(blíže interiéru stoupají, blíže exteriéru klesají)

2) S provedenou úpravou (5cm mezera nad rámem okna spojující vnitřek špalety s exteriérem) je sice teplota ve špaletě o něco nižší než nejvyšší měřená u 1) nicméně průměrná je nelogicky vyšší než u 1).

Největším extrémem pak jsou teploty měřené v bezprostřední blízkosti předmětné mezery které dosahují na vzdálenosti řádově 5 cm rozdílu 15st C a více.

Dotaz pak zní může za výše uvedených podmínek docházet k tomu, že v takto upravené špaletě okna nedochází téměř k cirkulaci vzduchu? A tím pádem nedojde ani k výše popsané kondenzaci, či případně vodní páry odchází volně 5 cm mezerou do exteriéru?

Dojde tedy z nějakého důvodu ke stabilizaci vzduchu a nedochází k jeho proudění? A pouze zde dochází k toku vodní páry (byť vzduch je plyn a vodní pára taktéž)

Prosím nepoužívejte zkratky (případně uveďte jejich význam)

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 15:00
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Můj názor je jednoznačný, funkční to bude, jediné co může být předmětem sporu je tlouštka instalované izolace.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 14:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

A pak tedy nepotřebujete parotěs, že ano?smiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Chemický Alí (2699) - xxx.xxx.216.160 (?)
14.2.2012 19:37
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

destruktivní dotaz Ondřeji, prošel jste alespoň několik realizací zateplení bez parotěsu v současnémpočasí? Pokud tak učiníte, podívejte u podobných realizací například typicky na průchody kabelů, třeba satelitního svodu, je to krásný příklad, je to malá štěrbina, u které  víte, kde jí máte hledat.  Ke kondenzaci dojde sbez problémů a je makroskopicky viditělná. Plošnou kondenzaci při plošném průniku konstrukcí nevidíte, ta je podle všech objektivních měření většinou vyšší než tabulková teoretická a přípustná. není vidět, nepoškozuje většinou nijak konstrukci, již na jaře a následně v létě dokonale vyschne.

Takže vlastně ničemu Ondřeji nevadí, přesněji - BTW tento typ kondenzace, významně ovlivní tepelně izolační vlastnosti vláknitého izolantu a jeho hodnotu tepelného odporu promění v akademický údaj, neodpovídající realitě.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 19:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer Ch. Alí,

již jsem to v této diskusi psal, ale napíšu to raději znovu: difúzně otevřená konstrukce ano, ale za přepodkladu, že budou dořešeny detaily, jak uvádíte vy (např. ty průchodky, uvážení možných nehomogenit konstrukce, a další - bohužel jsem Váš příspěvek vztahující se k difúzně otevřeným konstrukcím nedohledal).

Jinak souhlas, s tou plošnou kondenzací máte pravdu - zase na druhou stranu, jak moc se projevuje na zhoršení izolačních vlastností, když i ty jsou měřeny v laboratoři? Nemáte k tou nějaký článek na večer? smiley

Zdraví Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Chemický Alí (2699) - xxx.xxx.216.160 (?)
15.2.2012 12:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pokusím se něco dohledat. V minulé době jsem četl několik článků na toto téma - docela jsem se pobavil, potvrdily totiž mojí empirii z praxe - tj. že obecně udávané parametry  tepelného odporu izolantů a stavebních hmot jsou v praxi jiné, než ty tabulkové, vzniklé v labratoři za normovaných podmínek.

Zvláště u vláknitých izolantů dochází při (Běžně přítomné) difuzní kumulativní kondenzaci ke zhoršení jejich teplněizolačních parametrů pod meze, se kterými se pracuje při výpočtech bilance tepelné ztráty zvažované struktury. Pikantní bylo ti, že se jednalo o objektivní měření v praxi.

Rozdíly byly významné, ale nikoli katastrofální, avšak již citelné. Sedí mi to na empirii, kdy se snažím, na základě své opakované zkušenosti klienta přesvědčit, že 20 cm vláknitého izolantu na půdu není nic moc, a místo toho, aby se hnal za nejnižím parametrem lambda, může klidně vzít izolant za podstatně nižší cenu, s Lambdou horší o 15%, ale takového izolantu dá na půdu alespoň 40 cm.

Podobnou zkušenost mi potvrdili i někteří specializovaní projektanti tepelných izolací - vždy se snaží přesvědčit racionálního investora, aby realizoval  izolace v masivnějších tloušťkách, než jsou právě kalkulované. 

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 14:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

By mně zajímal ten detail jak chcete tu patku (zhlaví) trámu ochránit když ten parotěs máte o dvacet centimetrů vedle (při délce uložení trámu 20cm), Vám nepomůže ani kýbl tmelusmiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 14:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jsem toto přečet až po mé reakci na Váš předchozí příspěvek. Z tím že zdmi toho odchází v stavbách o kterých se nyní bavíme minimum s Vámi bez výhrady souhlasím.

Těžko se to však bude týkat mnou popisovaného detilu u pozednice.

Ač je pozednice detailem častým tak dalším příkladem je zhlaví trámu kde je situace obdobná a tento detail už tak bez parotěsů je náchylný ke skáze.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 14:44
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Přeji hezký den.

Dotěsnit můžete, pokud máte k čemu. Pokud budete pozorný tak já se do zateplení nehrnu a pokud už bych zateploval tak jak jste sám uznal za předpokladu dokonale větrané půdy parotěs nepotřebuji.

Netvrdil že pára bude procházet pozednicí (pouze onou štorckou před pozednicí) a dále okolo pozednice.

A když tam tedy ten parotěs dáváte, tak by zajímalo jaký jiný je jeho smysl než bránit parám bv jejich průchodu.

A když tedy bráníte parám v průchodu stropem který je srovnatelný se 30 cm vzduchové vrstvy co vás vede k závěru, že po vašem zásahu (parotěsem) ta samá pára neprojde štorckou která je srovnatelná ze 70 cm vzduchové vrstvy.

Ještě jinak parotěs tam dáte aby nešla pára nahoru a když se Vás zeptám na detail s pozednicí tak začnete tvrdit že tam žádná pára není. A není to právě ta postranní cesta (ta pozednice?)

Konečně pak můj příměr z lodičkou (otočte místnost o 180st. a páru považujete za vodní hladinu. Máte zrovna super dno (z té nejlepší parotěsky) dotěsněné super tmelem (tím nejlepším) k bokům lodičky, které jste vyrobil ze sítě na mouchy.

Tak to vidím já.

Jinak vše v dobrém jsem rád, že máme způsob jak zateplit strop(starý trámový) bez parotěsusmiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 19:36
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer,

tak jsem již tu Vaši lodičku našel smiley.

Parotěs se dává do konstrukcí, aby se zamezilo kondenzaci par v difuzně uzavřených konstrukcích. Pokud je konstrukce difuzně otevřená, je situace jiná, je ale stále mít na paměti možné problémy, které popsal v jiné diskusi Ch.Alí. Toto vysvětluje i otázku proč bráníme průchodu par stropem, pokud není konstrukce difúzně otevřená.

NIkdy jsem netvrdil, že u pozednice žádná pára není, jen jsem napsal, že tok vodní páry je určen i jinými faktory, rozhodně při instalaci parozábrany nejdou jen do pozednice. Váš příměr k lodičce není správný, jak jsme již diskutovali, stěny lodičky nejsou ze sítě na mouchy, ale řekněme z nějakého goretexu, který má omezenou schopnost difundovat vodní páru.

Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 20:17
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pardon ale já doma gorotex nemám, Difůzní odpor KCE v místě dotěsnění 15. Chcete tedy dotěsnit parotěs s parametrem řádově 100 000 (od oka) k něčemu co má parametr 15. Pardon ale to je doopravdy síť na mouchy (pro tu vodní páru). K sakru už jsem zase odhlášenej Robin1

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 20:30
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nechci. Nevím sice co znamená parametr 15, ale popisoval jste příklad s loďkou, že když ji otočíte, že má super dno a stěny ze sítě na mouchy. K tomu jsem napsal, že to není pravda, že ty stěny nelze vzhledem k jejich propustnosti přirovnávat k síti na mouchy, ale k membráně (to je ten goretex), která propuští jen určité množství vodní páry za jednotku. Toť vše.

Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 20:59
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak se nečertěte devil 15 je v daném případě faktor difůzního odporu.

Poměr mezi difúzním odporem tloušťky nějakého materiálu a difúzním odporem vrstvy vzduchu o stejné tloušťce se nazývá faktor difúzního odporu a označuje se řeckým písmenem μ (mí). Je to bezrozměrná veličina. Čím tlustší je vrstva materiálu, kterou se snaží vodní pára proniknout, tím větší klade difúzní odpor. Se přiznám jsem okopčil bych to ze sebe takle hezky nedal.

Neotáčel jsem loďku ale místnost.

A stěny jak uvedeno výše, kladou pouze 15 x větší odpor než stejná vrstva vzduchu.

V případě mé cihly (štorcky před pozednicí) je to tedy 6 cm (cihla) x 15 (faktor difůzního odporu cihly) = 90 (ekvivalentní vzduchová vrstva)

Tak tedy naposledy stěna mezi Vámi dotěsněným parotěsem a mnou bráněnou pozednicí je ekvivalentní (stejná jako) 90 cm vzduchové vrstvy.

Závěr o tom zda se jedná o síť na mouchy či membránu si už každý učiní sám. Já osobně si bočnice své lodičky z 90 cm vzduchu dělat nemíním.

Krásný večer všem

PS: potěšilo mně, že jsem z Chem Alí našel společnou řeč, byť každý máme trošku jinou terminologii.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
14.2.2012 23:30
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý večer,

já se nečertím, jen mi to přirovnání připadlo nešťastné. Taky jsem se zapotil při hledání termínu ekvivalentní vzduchová vrstva. Asi jste myslel ekvivalentní difúzní tl. Sd. To nám ale stejně nic neřekne o množství difundující páry skrz stěny, tam musíme znát ještě rozdíl parciálních tlaků na obou stranách stěny (okrajové podmínky).

Ale uznávám, je to možná už jenom akademická debata.

Ondřej Říha

P.S. Pokud tomu rozumím dobře, za cihlou je pouze pozednice, která je otevřená směrem k venkovnímu prostředí - nepozoroval jste někdy zvýšenou vlhkost v rohu místnosti?

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
15.2.2012 10:42
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ale o té ekvivalentí vzduchové vrstvě (případně difůzní odpor konstrukce) to celé je. 

Má to hlavně výhodu v tom, že pokud řeknete laikovi, že daný materiál (např.cihla), při dané tlouštce (např. 6 cm) je pro vodní páry stejná překážka jako 90 cm vzduchu tak je velice reálné, že si dokáže představit jak dalece rychle vodní pára proletí(či jakékoliv jiné sloveso pohybové)cihlou o dané tlouštce.

K P.S. Právě proto, že difůzní odpor toho rákosového stropu je menší, než difůzní odpor té cihly před pozednicí, odchází vodní pára logicky cestou nejmenšího odporu (rákosovým stropem) a já ji nemohu pozorovat ve formě zvýšené vlhkosti (v daném případě by se jednalo o kondenzát) v rohu místnosti.

Pokud bych však instaloval v daném případě parotěs, pro páru by byla ona cesta nejmenšího odporu cihla před pozednicí a výsledek by byl přesně takový na jaký jste se ptal.

Mám za to, že pokud už jste se takle zeptal, tak po této odpovědi již chápete co jsem se Vám snažil celou dobu říct.smiley

Jinak k množství vodní páry procházející konstrukcí (po vašem difundující) předpokládám po celou dobu debaty, že tam nějaké množství páry prochází, protože právě proto jste tam dával ten parotěs.cheeky

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.79.227 (?)
15.2.2012 17:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nezlobte se, ale nemáte pravdu. Ekvivalentní vzduchová vrstva (byť to není zavedený odborný termín) nám pouze říká něco o vlastnostech konstrukce, ale V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ s ním nespočtete množství difundující páry skrz konstrukci. Jak jsem již uváděl v jiném přípěvku, množství difundující páry je kolem 10-9 (!) g/s - nechám na vás, abyste si dopočítal, kolik g vodní páry je to na metr čtvereční konstrukce za hodinu. Pokud si to spočítáte, tak pak nemůžete tvrdit, že vám stropem bez parozábrany projde nějaké závratné množství páry, aby se vám nezvýšila vlhkost (pokud nevětráte jinými cestami) v interiéru.

Co se týče rohu místnosti, tak tam jste trochu vedle - tam je to problém úplně něčeho jiného, než si myslíte (a to si myslíte z důvodu, že operujete s nějakou ekvivalentní vzduch. vrstvou a nepočítáte reálné množství páry). Nechávám na Vás, abyste si dohledal, čeho se týká kondenzace v rohu místnosti, již to bylo diskutováno.

Já jsem Vás asi chápal hned ze začátku, jen jsem se chtěl ujistit, že jsem se nespletl, že to opravdu myslíte vážně. Smajlík s vypláznutým jazykem si prosím nechte od cesty, když ani nevíte, proč se do konstrukcí dává parotěsná vrstva, kvůli množství difundující páry to rozhodně není (ta, jak víme, nám v určitých případech tolik nevadí, pokud je konstrukce dostatečně zateplena a odvětrána, že).

Můžu se na závěr zeptat, na základě čeho tvrdíte uvádíte své domněnky? Studoval jste, počítal jste již nějaký podobný problém? Pohybujete se na stavbách?

S díky za odpověď Ondřej Říha

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.70.72 (?)
16.7.2014 8:44
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Ondřeji, vidím, že diskuze je 2 roky stará. Nechci se zbytečně probírat argumenty a historií vzkazů. Vím jak to chodí-jeden se nastartuje a pak se diskutující chytají nevzájem za každé slovíčko. Ale vaše tvrzení, že parotěsná zábrana se rozhodně nedává kvůli množství difundující páry zase poněkud nadzvedla mne. Možná jste chtěl napsat něco jiného, možná jste to tak nemyslel, možná jste chtěl napsat, že někdy nás ta difuze páry nemusí trápit a konstrukce domu si s ní poradí. Nevím co jste tím mínil. Ale každopádně z vás vypadl nesmysl, který stojí za odebrání diplomu (pokud jej máte). Parotěsná zábrana (jak sám název napovídá) samozřejmě zabraňuje páře prostoupu z vnitřních obytných prostor do obálky domu. Odděluje vnitřní prostory objektu od ostatních konstrukcí. Čili samozřejmě se používá kvůli omezení množství difundující páry.
Připojit reakci
                        

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Jirka (5) - xxx.xxx.91.178 (?)
14.2.2012 20:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Strop se zateplit musel.3cm deska a tak 2cm omítka je opravdu málo.I těch 10cm vaty je znát.Chci přidat aspoň dalších 5cm.A hlavně po obvodu udělat pečlivěji.Polystyrén nepřichází v úvahu, kde kdo ho sežere.Zatuchlina nejde ze stěn ale podlahou chybí jakákoliv izolace.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 20:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Čím více přidáte tím lépe, chápu je to o finnacích. Zkuste toto vlákno pročíst celé a utvořte si ten správný názor.

Jinak na zatuchlinu u mně platily hliněné omítky (pobírají pachy).

Podlahy klasicky odvětrávaná vzduchová mezera.smiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.126.69 (?)
14.2.2012 21:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Podlahu máte pod úrovní terénu, v úrovni terénu, nebo nad úrovní. A je dřevěná, či jiná  - a jaká konstrukce???

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 21:28
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jak kde někde pod a někde nad úrovní.

Podstatou podlahy je to aby pod ní byla celopšná (vyjma jakýchkoliv nožek) vzduchová odvětraná mezera.

Klasika byly ostře pálené cihly na ně položené dřevěné polštáře a přes ně prkna.

Alternativou mohou být kostky zámkové dlažby 10x10x6 cm v rastru 30 x 30 cm na tom cokoliv co má funkci ztraceného bednění (doporučuji roofmate SLA 5 Cm) a betonová armovaná deska tl 10 cm.

Na tu betonovou desku si můžete dát co se chcete

Vzduchovou mezeru nezapomeňte odvětrat smiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.126.69 (?)
14.2.2012 21:56
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zatuchlinu z podlahy, nikoliv ze zdiva, jsem vyřešil bez vzduchové mezery (i když jsem o ní určitou dobu uvažoval - co s ní v zimě, co s ní za deštivého počasí, odtah komínem???). Vyhnal jsem podlahu cca 30 cm nad úroveň okolního rovinného terénu. (hladina spodní vody je 5 metrů takže je to jinak ok). Betonový potěr, hydroizolace sklobit, polystryren, folie, armovaný beton (něco a la betonová lobby!!!). A na to co chci- dlažba, prkna, plovoucí podlaha atp.. Do zdí nejde vůbec žádná vlhkost (možná náhoda). No bojoval jsme s výškou stropů - ta se holt snížila.

Taky jsem se setkal s názorem zahraničního projektanta - dokonce při výstavbě několikapatrového hotelu: žádná hydroizolace, stejně bude k ničemu protože se jí nedá věřit ale vodostavební beton.

Můj dům 200 let starý je dá se řici dokonale suchý.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 21:59
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

To jste teda klikař smiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.126.69 (?)
14.2.2012 22:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Říkali mi, že když se to zabetonuje tak se vlhkost, voda určitě vrazí do zdí. Ale předtím tam pod podlahou byla takový doslova jílová vana, o které jsem se bohužel dozvěděl, až když jsem ji zničil právě těma výkopama pro vzduchové kanály. Které jsem zase zasypal. Ten jíl měl určitě stejné izolační vlastnosti (možná lepší) než beton. Takže dříve to taky těsnili a nebáli se,  že se jim voda vrazí do zdiva. Asi to měli vyzkoušený, Asi jak kde. Je fakt že tady je kolem občas docela písčitá zemina. Tak snad proto.

Připojit reakci
                  

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
13.2.2012 19:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Až tam budu doplňovat ty krajiny, tak popřemýšlím nad nějakou izolací, ale zatím se mi do ní moc nechce. Pokud to dám do původního stavu tak budu mít vzduchovou mezeru 20 cm a cca 10 cm dřevo-hlíno-mazaniny by mohlo stačit. Hlavně a to se sám divím ani teď když tu bylo kskoro k  -20 bezkontaktní teploměr na stropech v rozích ukazoval slušnejch 19 - 20 stupňů. 

Bych se bál, že to nějakou izolací akorát dotáhnu do stádia kodenzace. A parotěs si do baráku fakt dávat nebudu. To radši koupím o metrák uhlí víc.cheeky

Připojit reakci
                     

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.126.69 (?)
13.2.2012 20:14
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Já mám taková ty klasická kazetová okna - exteriér - otvírání ven, interiér otvírání dovnitř. Někdy se rosí, někdy ne. Vnitřní okna mají izolaci, vnější ne. Jak jste prosím vyřešil, že se vám okna vůbec nerosí? Skla mám jednoduchá. Strop jako vy. Parozábranu nechi. Zateplení stropu nevím. Je to stejné jako vy.

Připojit reakci
                        

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
13.2.2012 20:33
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Okna mám špaletová na zděnou špaletu (tzn. mezi venkovním a vnitřním rámem je omítka).

Venkovní rám je v líci fasády (není venkovní parapet)

Mezi venkovním a vnitřním rámem je vzdálenost 45 cm (tedy i vzdálenost sklo-sklo je 45 cm)

Okna vč. rámu mají rozměr 104x170 cm (š x v)

Zasklena obyč sklem 4 mm

Pod oknem je radiátor

Nad venkovním rámem okna je 5 cm vysoká mezera směrem do exteriéru.

Tento výše popsaný  "nesmysl" mám realizovaný po dobu cca 6 měsíců na jednom okně v kuchyni. Je to jediné okno v celém domě, které se do dnešního dne nezapotilo a to nikde ani trochu. Pokud měřím povrchovou teplotu rámu, skel, klik prostě všeho co se měřit vůbec dá směrem do interiéru, tak tato je stejná případně vyšší než na ostatních oknech v té samé místnosti což mi mozek nebere ale je to tak.surprise

Takže pokud mi to někdo objasní budu jenom rád.

Jakože o tý fyzice něco vím, takže si dovedu objasnit proč se špalěťák občas potí (na venkovních sklech). Vím, že převládá názor těsnit vnitřní rámy a venkovní neee.To jsem všechno zkoušel ale 5 cm mi připadá KUA moc a neleze mi do palice jaktože v tý špalětě není prostě venkovní teplota, že tam je při -10 nějakech 15-17 se sem bojimblushnapsat bo mi nějakej fyzik urve hlavu.

Samozřejmně z venkovní strany mezeru překryji časem okapničkou a chystám se dodělat klapku na přivření v případě velkého větru.cheeky

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.126.69 (?)
13.2.2012 20:55
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Na jižní straně mám ty kazetová okna (vzdálenost skel 50-60 cm, zděná špaleta, vnější okna ve fasádě. Na severní straně klasická špaletová, otvírajííc se dovnitř, dřevěná špaleta, vzdálenost skel 25 cm. Skla 3 mm. Ta vnitřní křídla jsem všechna utěsnil podle doporučení v literatuře. Na severu se rosení zančně zmenšilo, na jihu to nemělo žádný vliv. ALe: když se rosí okna na severní straně (vnější křídla) tak se nerosí okna na jižní straně (Vnější křídla-zevnitř). A naopak. KDyž prší rosí se na jihu, když je mráz tak spíše na severu. No je to alchymie. Možná tomu někdo rozumí, pokud ano, budu vděčný za vysvětlení.

S tím stropem - zateplením - podle diskusí tady by byla nutná parotěsná folie. ALe jelikož jsou stropy někde 220 cm, a taky trámové, tak z vnitřku to nepřichází v úvahu (sádrokarton hnus). Ze strany půdy by se nejdříve musel záklop dokonale srovnat a to při hliněné mazanině, prknech, či vepřovicích,  si nedovedu představit. Tak leda snad trapezové nerezové plechy a betonáž s pomocí pumpy na beton. Na to folie a izolace 40 cm.A půdu nevyužívat a na ni nechdit.  No uvidí se jak se vyvine energetiká krize. Když se má svět oteplit tak třeba to nebude nutné. ALe spíš to vypadá ne dobu ledovou.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
13.2.2012 21:25
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

To máte jednoduchý, když fouká od severu tak nefouká od jihu, i když máte okna na sever tak to třeba není čistý sever a bočně na ně slunko zasvítí. Jsem řešil dokola to samé jako vy a pokud něco trochu pomohlo bylo to trochu. To co jsem popsal s tou mezerou u mne nepomohlo trochu ale absolutně dokonale akorát tak nějak nevím jak to funguje.

No a k tomu stropu, já jsem si koupil starý dům právě proto abych bydlel ve starém domě. Když sem nacpu trapézák na půdu což já nenacpu tak už to nebude asi ono.

Když si nevím s něčím rady tak mám staré knihy a tam to najdu.

Jinak ta Vaše skladba tak nějak opomíjí to kudy potom ta vodní pára půjde. Zpravidla to končí tak, že její cesta ve starém domě po instalaci parotěsu vede okolo místa uložení stropních trámů a tam si vesele kondenzuje se všemi následky.

Můj argument je většinou takový, představte si, že Váš strop je hladina rybníka. Vemte nyní parotěs a pokud jste schopen jej na tuto hladinu umístnit tak aby jste na něm mohl sedět, pak to znamené že jste schopen jej dotěsnit k ostatním konstrucím tak aby celý systém byl funkčí. V opačněm případě riskujete to že tam kde parotěs končí, či kde není projde ta pára které jste do cesty postavil parotěs.

Pokud bych tedy chtěl mermomocí zateplovat bych přemýšlel o něčem klasickém. Například řezankou lehčená hliněná mazanina mající mj výhodu v tom, že pokud by už v ní náhodou něco zkondenzovalo, tak se to následně poměrně snadno odpaří. Dnes se to jmenuje sice vznešeně (vyvážená bilance vodních par) ale naši předkové to znali a právě proto se s tou hlínou na tu půdu dřeli.

Případně bych se vykašlal na parotěs a na půdu vyvalil 30 cm vaty. Občas zkontroloval zda někde nad koupelnou nedochází ke kondenzaci to pak asi jo. Ale i tak je lepší to alespoň orientačně nechat spočítat. Vše je totiž odvislé zejména od toho jakou vlhkost máte v domě (relativní)smiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.126.69 (?)
13.2.2012 21:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

S tím větrem to jste to asi vyhmátl. Když fouká od jihu/ východu tak jsou ta okna zamžená víc zleva odkud vítr fouká. (jen tak mimochodem k těm dřevěným historickým oknům - pěkná blbost je natírat, bohužel jsem to pozdě zjistil, nenatřené - zamžilo by se to, trochu by se to dřevo nacucalo a pak by zase vyschlo, nějaký rok by to vydrželo).

S tou párou u stropu ta vaše argumentace zní logicky a přesvědčivě.

Klasické zateplní jsem bohužel vyhodil - bylo to borové jehlíičí a seno. Seno možná trochu zvlhlo, pak zase vyschlo, v minulosti se zkrmilo a přivezlo se nové.

No s tím počítáním - každá ze 4 dřívějších místností jiná konstukce stropu, dnes jiné členění interiéru - napři v jedné místnosti 3 druhy stropů. Vlhkost v domě je v létě tak 60-70%, uvnitř jako venku, v zimě tak 55-60% Děkuji vám za podněty.

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


host - xxx.xxx.169.181 (?)
14.2.2012 13:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ta (ne)kodenzace na vnějších sklech po odvětrání/zpřístupnění špaletového prostoru by se možná dala vysvětlit na základě pohybu dle Mollierova diagramu: asi dochází ke kondenzaci jen ve formě páry - suchým chlazením (?), kdy teplota skla ještě nedosáhla tr (vnitřní okenice jste přece neizoloval (?) a sklo je navíc dobrý izolant). Což by už nemusela být teoreticky taková blbost - teplota vlhkého teploměru je bude asi větší než rosného bodu, kterého vnitřní a vnější sklo možná nedosahuje. To už byste ale mohl možná ověřit jednoduchým přesnějším měřením. Těším se na výsledek, protože stojím před řešením velmi podobného problému ;-)

 Dalším vlivem by mohlo být zrychlené proudění vzduchu tou škvírou. Samo o sobě by to vysvětlilo asi jen chybějící namrzání/kondenzace v odvětrávacím otvoru. I tomu by napovídala by tomu možná i nelogicky ta "vysoká" teplota vzduchu mezi špaletami "účinně" neseného z interieru při snaze o vyrovnání pv... 

Za chyby v teorii mne prosím nekamenujte bo ze školy su dlouho...

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Robin1 (188) - xxx.xxx.206.18 (?)
14.2.2012 14:57
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak Vás si nechám navečercheeky bo Vače myšlení má logiku a ai máte pravdu, ale musím doplnit své teoretické znalosti (suchá kondenzace). Jinak měřím bezkontaktním teploměrem. Zatím díky moc za přínossmiley

Připojit reakci
                           

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


Jirka (5) - xxx.xxx.91.178 (?)
15.2.2012 12:25
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nemám žádné odborné znalosti tak vše se snažím řídit různými radami a vlastními nápady.U venkovních oken jsem vyndal sklo nechal vysoustružit větší rýhu a dal zdvojené sklo silné 1.5cm utěsnil silikonem a zalištoval.Slouží 3.zimu.

Připojit reakci
   

Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?


lenivec (3) - xxx.xxx.175.211 (?)
5.3.2015 13:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nejdřív odvlhčit, pokud to nepůjde klasicky, tak doporučuju vyzkoušet nějaký přístroje pro trvalé odvlhčení (třeba osmotické vysoušení) a pak rozhodně zateplit - ale kvalitně, ideálně nějakou dobrou firmou, specialistou na zateplení fasády.

Připojit reakci
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Climatizer 2414.11.201732869
Jak vylepšit zateplit tato špaletová okna? 323.9.20171104
Zatepleni drevostavby420.9.2017775
Zateplení staré chatky822.8.20171915
Zateplení obvodové stěny chalupy přes sokl19.8.2017475
Provizorní zateplení staré dřevěné podlahy - rozebrání428.7.2017934
Zatepleni a stridani teple a studene strany izolace44.7.20172070
Financování a Nová zelená úsporám123.6.2017463
Zateplit RD z YTONGU 375mm?2829.4.20175529
Zatepleni pudy19220.4.2017305662
Nová zelená ú. čerpání před realizací?18.3.2017693
Zatepleni - odstranit starou omitku?3823.2.201759248
Zateplení podkroví21.2.20171339
Zateplení stropu nad průjezdem216.1.20171432
Zatepleni pultove strechy712.1.20172558
Výběr izolace pudy17.1.20171182
Zateplení pudy systemem isover STEPcross59.12.20163085
Zatepleni pudy kulickami z polystyrenu29.12.20161832
Zateplení stropu kolik cm?1329.11.201622064
Zateplení štítu1516.10.20166927
Šambrány - kdy je lepit1724.9.201634030
Samovýroba zateplovacích fasádních panelů 15.7.20162168
Jak silnou izolaci?8223.4.2016144158
Jak zateplit nevětranou střechu 723.4.20166316
Jakým tmelem vyspravit spáru plastové okno/brizolit26.3.20162682
Provětrávaná fasáda126.2.20162227
Je možné zateplit vatou podkrovi na kterém neni hydrodifuzní kontaktni fólie?916.2.20166895
Zateplení střechy z ocelových vazníků224.1.20162516
Zatepleni podlahy v patře85.1.20167203
Předsazená stěna v podkroví 211.12.20153429
Parozábrana na hotových podhľadoch16.12.20152702
Finalni omitka129.11.20152288
Zateplení plechových vrat do garáže1424.10.201533615
Čím ukotvit 20 cm. polystyrenu ke stropu z hurdisek1217.10.201514528
Dozateplení stropu a zábrana proti myším121.9.20153440
Zateplení klenby vinného sklípku217.9.20153379
Rada na izolace komplet - starý statek115.9.20152579
Doporučení na zateplení7320.7.201555595
Zateplit, nezateplit, drenáže nebo jiné řešení?685.3.201571433
Omitka na sterku33.3.20156448
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5  
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podmínky užívání | Reklama | Podněty a připomínky
(c) Lupo Media 1999 - 2017
Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů